برگزاری نخستین یادواره مفاخر در فرخ‌شهر

نخستین یادواره مفاخر شهرستان فرخ‌شهر با گرامیداشت محمود شفیعی متخلص به کیوان در مجتمع امین این شهر برگزار شد.

احمد حسینی نویسنده و پژوهشگر فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت آموزش و پرورش پارسال بخشنامه‌ای با عنوان کنگره ملی ۳۱۳ به ادارات استان‌ها داشت که به کنگره ملی مفاخر به روایت دانش‌آموزان تغییر اسم داد و در لبیک به منویات مقام معظم رهبری ناظر بر شناساندن مفاخر به نسل نوجوان و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده بود.

وی افزود: ساز و کار این‌گونه بود که هر شهرستان باید چهره برجسته و ممتاز در حوزه‌های مختلف از منطقه خود را انتخاب و معرفی می‌کرد تا دانش‌آموزان با زبان و هنر خود این مفاخر را معرفی و روایت کنند.

حسینی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۵۰ شاعر و نویسنده و نخبه در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری در شهرستان فرخ‌شهر احصا شد که پارسال، محمود شفیعی و قدرت‌الله هاتفی از بین این مفاخر انتخاب شدند تا ازسوی دانش‌آموزان معرفی شوند.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: شفیعی قهفرخی علاوه بر دارا بودن دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به‌واسطه دارا بودن دانش‌نامه کارشناسی در رشته حقوق، ریاست اداره حقوقی بانک ملی ایران را بر عهده گرفت و سال‌ها استاد دانشگاه ملی ایران (شهید بهشتی کنونی) و مدارس عالی پارس، پرستاری، شفا، آزادگان تهران و علوم اراک بود.

حسینی ادامه داد: مرحوم شفیعی قهفرخی در کنار تألیف ده‌ها مقاله ادبی و پژوهشی، نشر آثار مکتوب با عناوینی، چون شاهنامه و دستور، دانش و فردوسی و شیوه خط و دستور زبان را در کارنامه خود دارد که نشانگر ذوق ادبی او هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار