بهره‌برداری از ۲ هزار و ۴۳۷ طرح کشاورزی در کشور

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال همزمان با هفته جهادکشاورزی ۲ هزار و ۴۳۷ طرح کشاورزی در کشور افتتاح شد.

صفدر نیازی شهرکی در سفر به چهارمحال و بختیاری و در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی این استان اظهارداشت: همزمان با هفته جهادکشاورزی ۲هزار و ۴۳۷ طرح کشاورزی در کشور بهره‌برداری شد که از این تعداد هزار و ۳۱۰ پروژه آب و خاک و مابقی مربوط به طرح‌های مکانیزاسیون و گلخانه بود.

نیازی با اشاره به قابلیت‌های بخش کشاورزی در بروجن افزود: این شهرستان امروز با محدودیت منابع آبی روبرو است.

وی اضافه کرد: سیاست مجموعه جهاد کشاورزی تولید محصولات کشاورزی در گلخانه است که تاکنون گام‌های مهمی در این بخش برداشته شده است.

نیازی ارتقای ماده آلی خاک، خاک‌ورزی، ارتقای راندمان آبیاری، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، تجهیز کانال‌های آبیاری و نوسازی اراضی و تقویت صنایع تبدیلی را از راهبرد‌های بخش کشاورزی عنوان کرد.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با اشاره به بهره‌برداری از طرح گلخانه در شهرستان بروجن گفت: این واحد گلخانه در مساحت چهار هزار و ۳۰۰ متر اجرا شده و محصول عمده آن فلفل دلمه است.

نیازی افزود: برای اجرای این واحد گلخانه ۵۰ میلیارد ریال است که از این میزان ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۱۰ میلیارد ریال نیز سهم آورده متقاضی است.


بیشتر بخوانید


رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مساحت گلخانه‌های این استان از ۲۹ هکتار به ۱۰۰ هکتار ارتقا یافته و ۶۵ تا ۷۰ هکتار سطح گلخانه نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اجرا است.

حسین برزگر افزود: همچنین ۸۰۰ هکتار جواز تاسیس در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

وی اظهار داشت: امروز نخستین واحد سورت و بسته‌بندی و درجه بندی در شهرستان بروجن مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تا به امروز پنج هزار تن درجه بندی و صادرات از این مرکز صادرات انجام شده است.

برزگر با اشاره به فعالیت ۱۸ شرکت مشاور در چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش می‌شود صنعت گلخانه در این استان رونق یابد و تعهد راه اندازی ۵۰۰ هکتار گلخانه با ۶ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۱۰ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم در استان محقق شود.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری در خصوص توسعه گلخانه‌ها سال گذشته رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار