پیش بینی برداشت ۲ هزار تن گیلاس و آلبالو در سامان + عکس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: برداشت میوه‌های هسته دار و تابستانی از جمله گیلاس و آلبالو از سطح ۴۸۰ هکتار باغ در این شهرستان آغاز و روانه بازار مصرف شده است.

 حجت الله رئیسی اظهار داشت: از مجموع ۴۸۰ هکتار باغ میوه در سامان، ۳۶۰ هکتار مربوط به گیلاس و ۱۲۰ هکتار هم مربوط به آلبالو است.

وی افزود: برداشت آلبالو و گیلاس از باغات شهرستان سامان همه ساله از اواسط خرداد آغاز و تا پایان تیر ادامه دارد و پیش بینی می‌شود امسال در مجموع دو هزار تن گیلاس و آلبالو از سطح باغات سامان برداشت شود.

رئیسی افزود: ارقام آلبالوی کشت شده در باغات سامان شامل مجاری، گیسی و محلی و ارقام گیلاس شامل تک‌دانه، سیاه مشهد، زرد دانشکده، قاهری، آزادی و لاپینز است.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان نبود صادرات، صنایع تبدیلی و نیروی کار را سه مشکل عمده در هنگام برداشت گیلاس و آلبالو در شهرستان سامان عنوان کرد.

به گفته وی؛ سامان با داشتن بیش از ۱۷ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات باغی در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود؛ در این شهرستان ۳ هزار هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد.

برچسب ها: آلبالو ، گیلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار