جلیلی: ایجاد احساس رضایت در معلمان از وظایف دولت است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آموزش‌وپرورش نیاز به دولتی دارد که معتقد به گفتمان و مبانی انقلاب اسلامی باشد.

سعید جلیلی در گردهمایی بزرگ فرهنگیان و دانشجو معلمان، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش یک نهاد انسان‌ساز است و بیشترین نقش را در تربیت افراد و جامعه ایفا می‌کند.

وی افزود: مردم پس از رئیس‌جمهور معلوم‌الحال اوایل انقلاب، به یک معلم اعتماد کردند و شهید رجایی را به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیدند. این شهید بزرگوار نیز برای ریاست دولت به آموزش‌وپرورش مراجعه کرد و شهید باهنر که او نیز یک معلم بود، نخست‌وزیر شد.

جلیلی بیان کرد: آموزش‌وپرورش یک جایگاهی است که نه تنها خود، بلکه همواره دیگر نهاد‌ها را نیز تغذیه کرده است. در شرایطی که دشمنان مشکلات متعددی را به ما تحمیل کردند معلمان پای کار آمدند؛ برای نمونه بسیاری از فرماندهان و مسئولان لشکر معلم‌ها بودند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: معلمان با تربیت شایسته دانش‌آموزان همواره کشور را یاری کرده‌اند که گواه این موضوع شهادت ۳۶ هزار دانش‌آموز در دفاع مقدس است. امروز کشور برای پیشرفت محتاج آموزش‌وپرورش است و پیش زمینه این امر مهم این است که معلمین از شغل خود احساس رضایت داشته باشند.

وی بیان کرد: معلمان نشان داده‌اند هرگاه بستر برای آنها باز شده است، در جامعه نقش‌آفرینی داشته‌اند؛ به همین خاطر این احساس رضایت در معلمان باید در نقشی که آنها در تربیت جامعه ایفا می‌کنند نیز باشد. آموزش‌وپرورش نیاز به دولتی دارد که معتقد به گفتمان و مبانی انقلاب اسلامی باشد.

جلیلی افزود: یک جهان فرصت، یک ایران جهش فقط یک شعار نیست؛ بلکه برنامه‌ای است که ما برای پیشرفت به حداقل‌ها اکتفا نکنیم و به قله برسیم.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
ما فقط معلما و کادر درمان و نظامیا رو قبول داریم نه کارمندای کارتراش رو
آخرین اخبار