پورمحمدی در نشست خبری؛

به نفع نامزدی کنار نمی‌روم/ شهید رئیسی یک سبک مدیریتی انقلابی به جای گذاشت

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت بالا سبب اقتدار ملی است و همبستگی و پیوند ملی را نمایان می‌کند.

نشست خبری مصطفی پورمحمدی کاندیدای انتخابات رياست‌جمهوری در خبرگزاری فارس برگزار شد.

شهید رئیسی یک سبک مدیریتی انقلابی به جای گذاشت

وی در ابتدای نشست خبری اظهار کرد: از این که نظام ما بر اساس قانون و برنامه های روشن امور را سامان می دهد خوشحال هستیم. شهید رئیسی از بین ما رفت اما سبک مدیریت انقلابی و اسلامی را باقی گذاشت و با شهادت او این راه باید ادامه پیدا کند.این که طبق قانون تا ۵۰ روز رئیس جمهور جدید باید تعیین شود ساز و کار درست اجرایی را نشان می دهد و خداراشکر تلاش زیادی هم برای گفت و گو ها نامزد ها انجام شد و نظام قابلیت خود را برای اداره کشور نشان داد.

چه رای بیاورم و چه رای نیاورم خوشحال خواهم بود

پور محمدی تصریح کرد: امروز در لحظات آخر تبلیغات انتخاباتی هستیم و باید مشارکت بالا را رقم بزنیم.مشارکت سبب اقتدار ملی است و ایجاد همبستگی و پیوند ملی را نمایان میکند، مشارکت بالا ایران را مقابل بیگانگان توانمند می کند و مدیران را توانا می کند و همه باید تلاش کنیم این اقدام عملی شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره واکنش خور در صورت عدم رای آوردن گفت: اگر انتخابات پر شور برگزار شود چه رای بیاورم و یا نیاورم بسیار خوشحال خواهم شد ، اما حس خودم را بعدا خواهم گفت.اگر رای بیاورم فکر میکنم تحول اساسی را شاهد هستیم. 

وی گفت: من نمی خواهم نظرسنجی ها را رد کنم. برخی از نامزد ها شرایط مهیا تری دارند و انتظار ندارم سبد رای وسیعی داشته باشم. این که به نفع کسی بروم ، دلیلی ندارد و من قبل از آن که کاندید باشم صاحب گفتمان انقلاب اسلامی هستم و عنوان میکنم این اصول را باید بازنگری و ادامه دهیم و توفیق موفقیت در انتخابات این امکان را می دهد آن تجربه را به صحنه عملی بکشانم . و در گفتمان سایر نامزد ها این قاب کامل را نمیبینم. و تا الان هم خودم را موفق می دانم.من اصولگرا هستم اما، اصول انقلاب اسلامی ما هم اصول شکوفایی است.

انتخابات به دور دوم کشیده می شود 

وی تصریح کرد: اسلام دین تعقل است و هر کجا از عقلانیت فاصله بگیریم از انقلاب فاصله گرفته ایم . معتقد هستم باید بر اصولگرایی که انقلاب ما بر پایه آن استوار است من هم همین گفت و گو را تعقیب میکنم.

 وی گفت: انتخابات به دور دوم کشیده می شود و باید منتطر بمانیم.

پورمحمدی درباره حمایت نکردن دولت های گذشته ای که در آن بوده است گفت: تصمیم دولت ها بوده . اما اکنون نامزد ها آمده اند و بعد جریان ها حمایت کردند.در جریان اصولگرا اجماعی وجود ندارد و هر کسی از یک نامزد حمایت می‌کند و من هم اصولگرا هستم اما اصلاحات یه نماینده دارد و طبیعتا همه به آن شخص حمایت می کنند.من جدای از این که سابقه تشکیل ستاد انتخاباتی نداشتم گفتمان امروز نماینده ها هستم. ما قوی ترین گفتمان را تولید کردیم و تردید هم ندارم اکر ایجاد فرصت تبلیغات بیشتر بود انتخابات گونه ای دیگر عملی می شد.

ماجراجویی را به ضرر کشور می دانم 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با هر دولتی کار کردم نهایت تلاش را کردم که اقدامات درستی انجام دهم. البته دولت دوم خرداد نه چندان برای آن که اختلاف فکر بسیار زیاد بود.

وی درباره موضوع کرسنت گفت: این موضوع دو طرف دارد و ملت بابد بفهمد که حرف حق را که می زند . موضوع مهم مملکتی است و تنها بخشی از آن به دادگاه رفته و پرونده توقف کرسنت به دادگاه نرفته و باید مشخص شود که عامل خسارت وارد شده به کشور چیست.من ماجراجویی را دوست ندارم و به ضرر کشور می دانم.

قوانين انتخاباتی ما معیوب است

وی در ارتباط با نداشتن تحزب در کشور گفت: در سال های مختلف به تحزب نداشتن پرداختم ، قانون انتخابات ما کامل نیست . ما ۲ ماه پس از انقلاب انتخابات برگزار کردیم و مردم ما بلد نبودند که انتخابات چیست.سال ۱۳۵۸ پنج انتخابات سراسری بزرگ در اوج انقلاب برگزار شد.این کار را امام بزرگوار کرددر حالی که ما می خواستیم این کار را کنیم در دهه هشتاد هزاران سختی را چشیدیم .

پورمحمدی گفت: قوانین انتخاباتی ما‌معیوب است، اگر می خواهیم از تشنج های سیاسی دور شویم باید این قوانین را تغییر دهیم.ما اکنون به اعتبار برنامه ها رای نمی دیم ، در مناطرات ما بحث سیاست داخلی وارد نشدیم .این غلط است.رای دادن ها آنگونه است که چه کسی از نامزد حمایت کرده و چه کسی درباره فلانی چه گفته است.روش نگاه ما به تحزب غلط است .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار روسی درباره ادامه روابط با روسیه گفت: این روابط حتما خوب و بهتر می شود ، من سال ها است که با مقامات روسیه روابط داشتم و سفر هایی داشتیم و به سطح و فکر و ادبیات مقامات روس آشنا هستم .

پورمحمدی درباره احتمالات در نظرسنجی هاگفت: نظرسنجی ها انتخابات دو مرحله ای را نشان می دهد و فاصله بسیار کم است و پیش‌بینی را برای ما بسیار سخت شده و زمانی نمانده تا صبح شنبه نتایج مشخص می شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ترامپ یک معامله گر جدی است، ایران بازار بسیار بزگ و جذاب است و قدرت تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد و در کشمکش های جهانی اکنون بازيگران اصلی رقابت دارند و اگر نقش خود را خوب انجام دهیم می توانیم بهره برداری خوبی داشته باشیم.تلقی من آن است در صورت وفاق ملی در داخل و استفاده از ظرفیت های داخلی خود ميتوانيم مشکلات کشور را حل کنیم.من می گویم از ظریف و ظریف ها و ستاره ها باید استفاده کرد و این استفاده مربی قوی می‌خواهد و در نتیجه فکر میکنم آینده ما آینده درخشانی است‌‌.

خبرنگار: محمد حسین نیکخوی متین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار