پورمحمدی در میزگرد فرهنگی شبکه دو:

کف خیابان جای بگیر و ببند نیست

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کف خیابان جای احترام و انضباط اجتماعی است و جای بگیر و ببند نیست. 

مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه میزگرد فرهنگی شبکه ۲ سیما حضور یافت. او در این برنامه به سوالات و دغدغه‌های کارشناسان پاسخ داد.

انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود

پورمحمدی گفت: تاریخ ایران پر از لحظه‌های باشکوه فرهنگی است. فیلسوفان، دانشمندان، هنرمندان و شعرای ما زیادند. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. اصلی‌ترین عنصر انقلاب ما فرهنگ بود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: رهبر ما فرهنگی بود. فرهنگ نقطه قوت اسلام و انقلاب ما در عرصه هماوردی است. در فرهنگ زنان و مردان بازیگران اصلی هستند. زن، اما نقطه قوت این فرهنگ در انقلاب اسلامی است.

پورمحمدی بیان کرد: ایران به‌سرعت به اسلام پیوست چون اسلام اوج فرهنگ بود و ایرانی با فرهنگ عجین شده بود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: فرهنگ نقطهٔ قوت اسلام و فرهنگ ماست. تمدن ایرانی با نگاه فرهنگی شکل گرفته است. امروز زن در جامعهٔ ایران نقطهٔ قوت است.

او ادامه داد: زن و مرد ما امروز در سلطه و حاکمیت جذابیت‌های زودگذر و کوچک است. زن و مرد و شاخص‌های فرهنگی قدرت امروز ما در تقابل‌های فرهنگی معاصرند.

پورمحمدی گفت: ظرفیت‌های بسیار برجسته‌ای امروز با همه فراز و فرودهامان وجود دارد. به اقشار مختلف کشور که فعال هستند، نگاه کنید. من باور و اعتقاد دارم که قوت‌ نظام ما احیای ظرفیت‌های فرهنگی است.

 تمدن ایرانی با نگاه فرهنگی شکل گرفته است

مسائل معیشتی اهالی فرهنگ و هنر آزاردهنده است

حجت الله ایوبی مشاور پورمحمدی در ادامه اظهار کرد: به عنوان کسی که سالیان سال در مسیر فرهنگ این کشور بودم احساس می‌کنم دچار مشکلاتی هستیم که نیاز به اراده برای ایجاد وفاق و حل آنها دارد. مشکلاتی که هر مدیر دلسوزی با آن رو به رو است.

ایوبی افزود: یکی از مشکلات ایران آن است که فرهنگش را به دست کسانی سپردیم که با این جهان بیگانه هستند. این جهان را کسانی باید اداره کنند که با زبان اهالی هنر و فرهنگ آشنا هستند. اهالی فرهنگ و هنر می‌فهمند که فلان مدیر می‌تواند و یا نمی‌تواند آن را اداره کند.

او ادامه داد: مشکل مهم دیگر برای مدیران فرهنگی ٖآن است که بعد از نیم قرن از انقلاب فرهنگی در بلاتکلیفی هستند. هنوز نمی‌دانیم تکلیفمان با موسیقی چیست؟ اهالی موسیقی رنج می‌برند. درباره سینما تکلیف معلوم نیست و آیا آن را می‌خواهیم یا نه؟ ما باید ۵ هزار سالن سینما داشته باشیم نه ۵۰۰ عدد. خلاصه ما مولانا را می‌خواهیم یا نه؟ ما شمس را می‌خواهیم یا نه؟ 

مشاور پورمحمدی  بیان کرد: نگاه رهبری را به شعر و هنر و دیدیم و آن راهگشا است، اما مدیران هنوز در دوگانگی‌ها رنج می‌برند. ما نیاز به کسانی داریم که با نگاهی ایرانی و دینی این دوگانگی‌ها را از پیش پای مدیران فرهنگی بردارند. مسائل معیشتی اهالی فرهنگ و هنر بسیار آزار دهنده است. حل این مشکلات اراده ملی می‌خواهد. نهاد‌ها در موضوع فرهنگ باید همدیگر را تقویت کنند، در بسیاری از دوران‌ها این نهاد‌ها همدیگر را خنثی می‌کردند.

او ادامه داد: جامعه هنری ما نیاز به امنیت دارد. نامزد‌ها سابقه امنیتی دارند و این بسیار مهم است. یک هنرمند باید بداند که پشتش افراد مقتدری وجود دارند. ما در نظام ایران که به سن پختگی رسیده افتخارات زیادی داشتیم. باید مشکلات و تناقض‌ها را از بین ببریم. ایرانیان با زبان فرهنگ و هنر می‌توانند با مردم جهان صحبت کنند.

زن و مرد امروز، در سلطه عناصر لذت، رفاه، و جذابیت‌های زودگذر و کوچک است

در دولت اصلاحات روزنامه را به توپخانه تبدیل کردند

اسفندیاری کارشناس میزگرد فرهنگی نیز در ادامه اظهار کرد: تجربه چهار دولت گذشته نشان می‌دهد برخی از چالش‌های اجتماعی که پدید آمده دستاورد‌ها و خدمات آن‌ها را زیر سوال برده و باعث شده برخی‌ها منزوی شوند و کار نکنند. ارزیابی شما از حضور چهره‌های امنیتی در ساحت فرهنگ در سال‌های گذشته چیست؟

کارشناس میزگرد فرهنگی افزود:‌ در دولت اصلاحات با مشکلاتی مواجه شدیم که روزنامه را به توپخانه تبدیل کردند و دیدیم چه شد؟ در دولت بعدی فضای تقابلی را که میان مقامات کشور دیدیم، هزینه‌های زیادی داشت. سال ۸۸ نقش عناصر امنیتی را دیدیم. حتی در دولت گذشته حضور عناصر امنیتی در موضوع‌های فرهنگی ورود پیدا کرد.

اسفندیاری  ادامه داد: در دولت قبل شاهد بودیم افرادی بدون مجوز و بدون کنترل با هزینه‌های فراوان تولیداتی داشتند. آیا این تولیدات با حضور نیرو‌های امنیتی نبود؟

نباید اجازه دهیم تفکر امنیتی سایه در حوزۀ فرهنگ بیندازد

پورمحمدی پاسخ داد:‌ شما علیه نظام امنیتی کیفرخواست گفتید منظورتان را از این حرف‌ها نمی‌دانم. اینکه نمی‌شود شما همه مناسبات کشور را اینگونه توضیح دهید. افرادی رای می‌آورند و به کار می‌آیند. پس افراد نظامی هم نباید کار کنند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: مردان تاثیرگذار در نظام اجتماعی، نظامی، اقتصادی یا امنیتی هستند. این‌ها بستر‌های فعالیت انسان‌ها است و وقتی به میدان می‌آیند مدیریتشان در حوزه اجتماع مهم است.

او بیان کرد: موفق‌ترین وزیر کشور که رویکردش سیاسی و مدنی بود، دوره بنده بود. همه افراد را به کار گرفتیم. حالا، چون کسی سابقه امنیتی داشته دیگر نباید کار کند. اجازه بدهید هنر و فرهنگ مردان شایسته خود را بیاورد. همه باید کمک کنند تا عرصه فرهنگ و هنر پیشرفت کند.

پورمحمدی اظهار کرد: حوزه‌هایی که کار فرهنگی می‌کنند و رقیب صدا و سیما می‌شوند عیب است. هنر فقط در انحصار صدا و سیما است؟ من به مراقبت‌ها اعتماد دارم ولی انحصار نباید وجود داشته باشد، چرا که اصلی‌ترین عنصر فساد است. نباید اجازه دهیم تفکر امنیتی سایه در حوزۀ فرهنگ بیندازد.

وی گفت: اینکه یک عده پولدار سرمایه خود را سر درس هنر بیاورند ایرادی دارد؟ با این هزینه‌های سرسام آور که نیاز داریم عده‌ای در این عرصه وارد شوند. آیا صدا و سیما می‌تواند با بودجه دولتی اداره کند؟ همین نگاه است که مشکلات درس هنر را شکل داده است و اگر بنده رئیس جمهور شوم اصلاً انقلابی در این زمینه ایجاد خواهم کرد.

انتظامی کارشناس میزگرد فرهنگی اظهار کرد: رئیس جمهور باید یک شخصیت اجماع ساز و مسئله حل کن باشد. همچنین باید زمینه اجماع سازی داشته باشد تا مشکلات را حل کند. جنابعالی درباره سرمایه اجتماعی می‌خواهید چه کار کنید؟ به دلیل واگرایی که به وجود آمده و بخشی از آن به عملکرد دولت‌ها برمی‌گردد، چه خواهید کرد؟

منافقین ترور فیزیکی می‌کردند، ما ترور شخصیتی می‌کنیم

پورمحمدی جواب داد: هر جامعه‌ای برای رسیدن به اهداف خود نیازمند بستر مناسب است که این امر نیازمند تفکر مناسب است. عنصر محرک راهبران اجتماعی هستند اگر راهبر خوبی داشته باشیم می‌توانیم ظرفیت‌ها را برای رسیدن به اهداف بسیج کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یکی از مشکلات امروز کشور این است که خیلی از ظرفیت‌های خود را در جنگ و جدال‌های سیاسی از بین برده‌ است.کشمکش‌های سیاسی، بازی‌های جناحی و تهمت زدن‌ها  سمی هستند.

او گفت: منافقین ترور فیزیکی می‌کردند و ما ترور شخصیتی می‌کنیم. برای حل مسئله به نیروهای توانمند خوش فکر و دلبسته به ایران نیاز است. حل مسئله اعتماد ملی و فراگیر اجتماعی می‌خواهد.

پورمحمدی در ادامه اظهار کرد: سرمایه اجتماعی رکن موفقیت هر جامعه است، یعنی همه ظرفیت‌های اجتماعی را در جهت پیشبرد اهداف به کار می‌گیرد. ما باید امکان به کارگیری این سرمایه را داشته باشیم. سرمایه وقتی به وجود می‌آید که امید و احساس خوب وجود داشته باشد. امروز این سرمایه دچار گریز از مرکز شده و آسیب دیده است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: خیلی از جوانان، زنان و دختران احساس افتراق و جدایی می‌کنند. فعالان اقتصادی و هنرمندان که می‌توانند موتور محرکه کشور باشند دل خوشی برای ادامه ندارند و این افتراق سرمایه اجتماعی ما را به شدت کاهش داده است. 

او تصریح کرد: هنر مدیریت دولت آینده در این است که اجماع سازی ظرفیت‌ها را انجام بدهم. ما باید بپذیریم که جامعه با هم اختلاف دارند و سلیقه‌ها مختلف است.

انتظامی گفت: مردم دلخور هستند که این ناشی از عملکرد ما است. پرسش من این است که اگر شما رئیس جمهور شوید اجازه می‌دهید که وزارت کشور سردمدار گشت ارشاد. باشد؟

جای کنترل مدیریت فرهنگ در کف خیابان نیست

پورمحمدی اظهار کرد: جای کنترل مدیریت فرهنگ در کف خیابان نیست. هیچ جامعه‌ای در مبارزه بین مجرمان و پلیس موفق نمی‌شود. هیچ جامعه‌ای در مبارزه بین بیماری و پزشکان موفق نخواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: معتقدم فرهنگ باید از زمان مهد کودک تا دانشگاه شکل بگیرد ،ما به این موضوع کم توجهی می‌کنیم و بعد می‌خواهیم کف خیابان مشکل را حل کنیم. در حالی که کف خیابان جای احترام و انضباط اجتماعی است و جای بگیر و ببند نیست. 

پورمحمدی اظهار کرد: تجربه‌های امنیتی می‌گوید که برای امنیت موفق، مدیر امنیتی باید حواسش به حوزه فرهنگ و اقتصاد نیز باشد. چرا که می‌تواند به سرعت گلوگاه‌های انحراف را تشخیص دهد.

یاوری کارشناس میزگرد فرهنگی بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از استوانه‌های مهم فرهنگ کشور است. یکی از دغدغه‌های اخیر دلسوزان فرهنگی افت کیفیت آموزش به خصوص از دهه ۹۰ است. 

کارشناس میزگرد فرهنگی افزود: این نگرانی آنقدر پیشرفته است که علاوه بر مردم و خانواده‌ها رهبر انقلاب در اردیبهشت سال گذشته نسبت به آن ابراز نگرانی کردند.  فکر می‌کنید چه عواملی در ضعف آموزش و پرورش دولتی موثر است و چه پیشنهاداتی دارید؟

دولت نباید آموزش و پرورش را دستوری اداره کند

پورمحمدی جواب داد: این زنجیره عوامل بسیاری نیاز دارد که بستر خوب آموزشی بگیرد و یکی از عواملش اعتماد است. دولت نباید آموزش و پرورش را دستوری اداره کند. ما نظام بسته آموزش از قبل از انقلاب را داشتیم و همان را ادامه دادیم. در قانون برنامه سوم قرار بود بخشی از تصدی‌گری‌های دولت به مردم واگذار شود که باید بر روی آن تمرکز کنیم. 

یاوری کارشناس ادامه داد: چه کار کنیم که امر حاکمیتی آسیب نبیند؟ 

پورمحمدی پاسخ داد: مهمترین وظیفه حاکمیت امنیت است، اما امنیت بدون توجه به مردم پایدار نیست. تیروی امنیتی باید خیالش ابتدا از خانواده راحت باشد. حاکمیت باید بستر سازی کند.

او افزود: حاکمیت باید ظرفیت‌ها را تقویت کند نه اینکه مدام رییس بیمارستان درست کنیم. تکثیر حاکمیت در همه ارکان زندگی اشتباه است. یک میلیون معلم در آموزش و پرورش یعنی یک میلیون فکر و تجربه، کجا از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: تجربه‌های جهانی گویای این است. معتقدم باید رویکرد را تغیبر دهیم. حاکمیت بودجه و امکان تحقق این امر را ندارد. 

اسفندیاری نیز اظهار کرد: هیچکس مخالف سرمایه گذاری بخش خصوصی بر امر فرهنگی نیست، منتهی این مهم است که نگاه فرهنگی باید حاکم باشد یا نگاه تجاری؟ 

نگاه کوتاه و بسته نباید داشت

پورمحمدی جواب داد: من بیان شما را قبول دارم. اقتصاد فرهنگ هم مهم است. زبان انسان زبان معامله است. خدا هم میگوید میخرم جان و مالتان را... اقتصاد فرهنگ باید جدی گرفته و ارتقا داده شود.

او تاکید کرد: تا اقتصاد مولد با مشوق‌ها در عرصه هنر و فرهنگ دخیل نشوند فرهنگ و هنر ارتقا نمی‌یابد، انحصار نیست، بلکه مدیریت و نظارت را در اختیار ارگان‌های حاکمیت قرار دادیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد که زندگی شهید بهشتی و نگاه شهید مطهری را ببیتیم. این نگاه‌ها انقلاب را ساختند، در حالی که ما مخالف قانون اساسی اتحصار طلبی کردیم. ما موفقیت‌های بسیاری داشتیم. نباید دستاورد‌های فرهنگ خود را فراموش کنیم. نگاه کوتاه و بسته نباید داشت و نقاط ضعف را باید برطرف کرد. 

جایگاه زن در تمدن ایرانی- اسلامی بالاست

انتظامی کارشناس میزگرد پرسید برای زنان چه کاری می‌خواهید انجام می‌دهید؟ 

پور محمدی پاسخ داد: جایگاه زن در تمدن ایرانی- اسلامی بالاست و زنان نقطه قوت انقلاب ما هستند. شما برید ببینید که من در وزارت کشور برای زنان چه کردم. معتقدم در بسیاری از جهات حضور زنان به نظم و سلامت محیط کمک کرده است. زنان ما شایستگی‌های زیادی دارند، اما آموزش و ارتقا لازم داده تشده است.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بسیاری از مدیران ما نظام اداری را نمی‌شناسند. معتقدم با فهم دقیق این دغدغه‌ها را باید کاهش داد.

یاوری کارشناس برنامه گفت: فرهنگ ایرانی بسیار غنی است. از نگاه به زنان، با توجه به مشارکت جدی مقام معظم رهبری، گفتمان زنان در کشور فعال شده است، پس عجیب است اگر بگوییم توانایی زنان در بخش دولتی کم است.

مدیران باید تفکر اجماع‌ساز داشته باشند

پورمحمدی اظهار کرد: مساله زنان را باید جدی گرفت و از ظرفیت آنان استفاده کرد. شخصیت زنان برجسته است و به اصول پایبند هستند، مقابله با ناهنجاری‌ها را باید به زنان سپرد.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: پیشرفت کشور قابل توجه است. اگر نگاه اعتمادی برقرار شود زنان ما جایگاه مناسب خود را خواهند یافت، مقوله فرهنگ و هنر را باید جدی گرفت. باید با فضای واقعی آشنا شد و نیاز و گرایش این قشر را درک کرد.

او ادامه داد: بسیاری از فرهنگیان و هنرمندان حدود را قبول دارند و فقط نیاز به درک مشترک داریم. در ای نصورت بخش اختلافی را می‌توان حل کرد. مدیران باید تفکر اجماع‌ساز داشته باشند.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از مشکلات ما خود رایی است، در حالی که همه مردم فکر دارند. اگر بناست جامعه در چرخ دنده‌های خشک مدیریتی گیر نکند گریس کاری‌اش با هنر است.

پورمحمدی بیان کرد: گفت و گوی خیلی خوبی بود. طرح مطالب بسیار مفید بود و نیاز به فرصت‌های جدی دارد. معتقدم عرصه فرهنگ بستر‌های خوبی دارد و این‌ها را باید بر دوش ایرانیان عزیز بگذاریم و راهنمای عزیزان فرهنگ و هنر باشبم، با شکوفایی فرهنگ و هنر در تمدن جدید ایرانی اسلامی مواجه خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
دوستان و مردم همیشه در صحنه،لطفا لطفا به کسی رای بدید که انسان ساز باشه ،از راست قامتان تاریخه باشه،از سرش برای انقلاب مایه بزاره،حاضر باش سرش رو برای این مردم ونظام بده،رای ما فقط به چنان شخصیتی است،حال خودتان با عقل و تدبیر ببینیت چه کسی چنین شخصیتی دارددرود بر ایران و ایرانی و هر انسان ازاده ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور از سال دی ماه سال 1400 تاکنون ثابت کرده است و ثابت می کند که متأسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره تاکنون هیچ کاری و اقدامی برای حل وفصل مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور نکردند و هنوز هم نمی کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
بنده خدا دنبال تخریب کسی نیست انشاالله رئیس جمهور شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
واقعا شما فکر کردی رییس جمهور میشی؟ اعتماد به سقف خوبی دارید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
۱۳:۴۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰

کشورهای اروپایی، ترکیه و... بیش از 60 سال است که از گاز ایران استفاده می کنند
بنده بیش از 36 سال است در نسیم شهر جاده ساوه زندگی می کنم
درخواست یک کنتور گاز از اداره گاه نسیم شهر بهارستان کردم
متاسفانه بنده بیش از 15 سال است به دنبال یک کنتور گاز برای منزل مسکونی خودم در اداره گاز نسیم شهر بهارستان جاده ساوه هستم نمی دهند چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
در ضمن ایثارگرم هستم ولی اما متأسفانه هیچ ارزش قائل نمی شوند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
عملکرد قالیباف در این مدت 5 سال به نفع مردم و کشور نبوده است.
با تشکر پیغام شما ثبت گردید
Iran (Islamic Republic of)
فوری ؛چرا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان واریز نشد؟
۱۲:۳۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
فوری ؛چرا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان واریز نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
این حرف فقط در مورد خانمها صدق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
اینو به کلانتریا بگو که وسط جمعیت با دزدا مسلحانه درگیر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
نمایندگان ناتوان و عاجز مجلس شورای اسلامی از سال 1392 تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند و فقط شعار سر می دهند.
دولتمردان و مسئولان و نمایندگان مجلس خودشان عامل اصلی همه مشکلات در کشور و غیره بودن و هستند.
Iran (Islamic Republic of)
اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مسیر پیگیری حقوقی شهادت حاج قاسم سنگ‌اندازی می‌کنند/ سپاه باید از نیروهای آمریکایی در عراق انتقام بگیرد.
۱۱:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
ادعای تل‌آویو: جبهه بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران تشکیل خواهیم داد/ و باز هم تلآویو هیچ غلطی نمی تواند بکنداگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مسیر پیگیری حقوقی شهادت حاج قاسم سنگ‌اندازی می‌کنند/ سپاه باید از نیروهای آمریکایی در عراق انتقام بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی اما متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
به تخلفات سازمان بورس هم بررسی و رسیدگی کنید که متأسفانه هر سال علنی و آشکار سود سهام سهامداران دزدی می کند.
۱۱:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
به تخلفات سازمان بورس هم بررسی و رسیدگی کنید که متأسفانه هر سال علنی و آشکار سود سهام سهامداران دزدی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
مردم دیگر به بورس اعتماد ندارد و پولهایشان را به سمت دلار و طلا میبرند
۱۱:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
مردم دیگر به بورس اعتماد ندارد و پولهایشان را به سمت دلار و طلا میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
مردم ایران بیشتر دنبال بازنشستگی هستند نه کار . یک دریا موتور در شهر کارمیکنه که دچارخطرات زیادی هستند . ولی کارکنان و بازنشسته ها که از پول نفت استفاده میکنند بهترین زندگی را در ایران و خارج از کشور دارند و محترمانه حقوق بازنشستگی را دریافت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
آقای مدیر عامل مخابرات جناب سلطانی
خرداد ماه ۱۴۰۳ تمام شد پس تفاوت افزایش بن خواربار و سایر رفاهیات بازنشستگان را کی واریز میکنید ؟ لطفا اگر نمیتوانید از سمت مدیر عاملی کنار بکشید شاید دیگران بتوانند از عهده این کار بر بیایند ودعای خیر بازنشستگان بدرقه راهت باشد !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید
۱۱:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
شرم آور و تاسف بار است که در تاریخ20 شهریور1402 برای من مبلغ 841/500 ریال سود سهام اخابر واریز کردن 76500 هزار هم سهم دارم یعنی پول یه ساندویچ هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
مشکل اصلی مخابرات پول نیست و تاکنون هم نبوده است مشکل اصلی مخابرات ناتوانی، کوتاهی، بی مدیریتی، بی نظارتی، بی نظمی، اهانت و خیانت و سکوت مدیران و مسئولان بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
حدود 5 سال است که از مخابرات منطقه تهران درخواست وام تعاون گذشته است و تاکنون موفق به دریافت وام تعاون از مخابرات منظقه تهران نشده‌ام. برای دریافت این مبلغ اندک بارها به مخابرات منطقه تهران و سایر مسئولان مخابرات مراجعه کرده‌ام که نبود بودجه در این شرکت مخابرات را دلیل عدم پرداخت وام یاد شده بیان کرده‌اند.
متاسفانه تاکنون هزاران بار اعتراض هم در سانه های کرده ام ولی هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
نیروهای امنیتی با دریافت رشوه از مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تجمع بازنشستگان مخابرات را در تهران به هم زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
شماری از بازنشستگان مخابرات ایران در اعتراض به‌ عدم توجه به مطالباتشان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از بازنشستگان مخابرات ایران، امروز دوشنبه ۲۱ خردادماه، به روال هفته‌های قبل در اعتراض به‌ عدم توجه به مطالباتشان تجمع کردند.

این بازنشستگان در استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، کردستان، خوزستان و هرمزگان تجمع کردند.

اجرای کاملِ آیین‌نامه استخدامی پرسنلی ۸۹، اجرای عادلانه‌ی همسان‌سازی حقوق، اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۳ سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و رفع مشکلاتِ مربوط به بیمه تکمیلی از مهم‌ترین خواسته‌های این بازنشستگان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
شرکت مخابرات ایران از 18 آبان 1388 تاکنون بخش خصوصی بوده است ولی اما متأسفانه تاکنون حق وحقوق کارکنان رسمی و به ویژه بازنشستگان شرکت مخابرات را در سراسر کشور به طور کامل پرداخت نکرده است و هر روز در رسانه ها و... شکایت و اعتراض می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و هم مخابرات منطقه تهران به علت پایمان و ضایع کردند حق و حقوق بازنشستگان مخابرات منطقه تهران باید در دادگاه محاکمه شوند.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید
۱۱:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
شرم آور و تاسف بار است که در تاریخ20 شهریور1402 برای من مبلغ 841/500 ریال سود سهام اخابر واریز کردن 76500 هزار هم سهم دارم یعنی پول یه ساندویچ هم نیست
بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۱:۱۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
شرم آور و تاسف بار است که در تاریخ20 شهریور1402 برای من مبلغ 841،500 ریال سود سهام اخابر واریز کردن
که سود سهام اخابر را امسال بنده واریز نکردن چرا؟ اعتراض هم می کنم ولی هیچ کسی هم متأسفانه در اداره امور سهام شرکت مخابرات ایران پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
شرکت مخابرات هر ماه از فیش حقوق همه بازنشستگان مخابرات مبلغ 5 هزار تومان بابت وام تعاون کسر می کند.
و این در حالی است که شرکت مخابرات استان تهران از سال 1399 تاکنون وام تعاون را به برخی بازنشستگان مخابرات منطقه تهران واریز نکرده است چرا؟
و هیچ کسی هم از سال 1399تاکنون پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور از سال دی ماه سال 1400 تاکنون ثابت کرده است و ثابت می کند که متأسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره تاکنون هیچ کاری و اقدامی برای حل وفصل مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور نکردند و هنوز هم نمی کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
بازنشستگان شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در سال۹۶ بازنشسته شده اند حدود نیمه سال ۹۷ سکه پاپان خدمت خودشان را دریافت کردند. ولی اما متأسفانه بازنشستگان شرکت مخابرات استان تهران در سال ۹۵ بازنشسته شده اند و تاکنون سکه پایان خدمت خودشان دریافت نکردند.
و این در حالی است که آیین‌نامه شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور برای همه کارکنان رسمی مخابرات یکسان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۰:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامینایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی
باسلام
هر سال که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق ماده ۹۶ قانون کار افزایش یافته است.
سوال بنده این است که چرا شعبه مربوطه تامین اجتماعی به صورت غیر قانونی در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ حقوق و مزایا بنده را در حکم سالها ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کم کرده است اعتراض هم می کنم و متأسفانه کسی هم جوابگو نیست چرا؟
درخواست رسیدگی دارم.
کد ملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی
۰۹:۵۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
در مجلس شورای اسلامی بیش از 300 الی 400 نفر نماینده درخانه ملت حضور دارند ولی اما فقط متأسفانه 1 و 2 نفر از حق و حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی دفاع و حمایت می کنند سوال اینجاست که پس بقیه نمایندگان مجلس درخانه ملت چکار می کنند؟
حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت کنید و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های 2 ، 5، 7، 10، 12، 15، 20 و 30 میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی نداده اند چرا؟ ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه 30 میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه 30 میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
ایا کارکنان سازمان تامین اجتماعی هم با تاخیر 3 ماهه افزایش حقوق رو می گیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
بدون ضامن ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بگیرید و باز هم۱۰۰ درصد فقط دروغ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
سوال اینجاست که بنده هم از اسفند ماه سال 1395 تاکنون بازنشسته تامین اجتماعی هستم پس چرا به بنده وام نمی دهند.
بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
نرخ تورم بیش از 60 درصدی است سوال اینجاست که پس چرا حقوق کارمندان و به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی فقط 22 درصد افزایش یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
که متأسفانه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲۲ درصد + ۶۹۰هزار تومان است؛ برای همه بازنشستگان تأمین اجتماعی عمل و اجرا نشده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیونی به بازنشستگان تأمین اجتماعی قانون و عدالت را رعایت کنید و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم برخی بازنشستگان تأمین اجتماعی از پرداخت تسهیلات محروم هستند چرا؟

ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از امروز آغاز شد
ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی فقط بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران و نه بازنشستگان و مستمری بگیران سایر شهرهای کشور
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۰:۰۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
کدام وام ها بدون ضامن هستند؟
بعد از گذشت 29 ماه که متاسفانه هنوز موفق به دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن نشده‌ام و هیچ مسئولی هم در‌این‌باره پاسخگو نیست.
بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
چگونه است وزیر.... تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون مدرک و بدون دلیل در رسانه ها اعلام می کند حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 80 درصد افزایش یافته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
3 ماه است از سال 1403 گذشت که متأسفانه هنوز هم تکلیف همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان مخشص، معلوم و روشن نیست چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
متأسفانه از سال 1357 تاکنون قانون حمایت از حقوق و مزایا بازنشستگان تأمین اجتماعی به درستی اجرا نشده است چرا؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
این چه بیمه تکمیلی بازنشستگان است که متأسفانه آزمایشگاه های و... طرف قرار داد بیمه دانا قبول نمی کنند. بیمه تکمیلی دانا هم بدتر از مخابرات شده است.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۰:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
سازمان تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه هر سال به بهانه های مختلف از حقوق بنده مبالغ را کم می کند چرا؟ اعتراض هم می کنم ولی متأسفانه توجه نمی کند.فیش مستمری مهر ماه 1401 متناسب ‌سازي 75% اعاده نسبت به زمان برقراري 152,717,508ریال از حقوق بنده کسر کردن چرا؟ شماره مستمری: 1001321591
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
خبری از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن در بانک ها به بازنشستگان تامین اجتماعی نیست چرا؟
با اینکه با دستور رئیس جمهور و وزیر امور اقتصاد و دارایی و با ابلاغ بانک مرکزی به تمام بانک ها در سراسر کشور شده است ولی بازهم متاسفانه بانک ها از پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی را انجام نمی دهند و خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
سرنوشت وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟
کدام بانک، به بازنشستگان تامین اجتماعی وام بدون ضامن می دهند؟
از کدام بانک ها وام بدون ضامن بگیریم؟
بازنشستگان تامین اجتماعی که تاکنون وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن نگرفتند، چه کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
برای کسب مقام همه چی میگن،ولی بعد از ریاست همه نظرات عوض میشه
حالا ببینید در مناظره ها چقدر بخاطر مقام و ریاست چه وعده های پوچی میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
جالبه هر کی کاندیدا میشه این حرفو میزنه ، رییس جمهور که میشه ، زمان بگیر و ببند هیچ حرفی نمیزنه خدایی مردم خسته شدن از این وعده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
نوابغ نمیتونن آدمای طبیعی باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
کسی معنای پوپولیسم رو بلده برای من هم تعریف کنه با ذکر مثال؟ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
ما ایرانیم ورأی می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
حرف حساب جواب ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
این حرفها را جلوی آقای زاکانی بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
که چی مثلا
این متلک انداختن ها به کجا میرسه مثلا
شما از برنامه ت بگو
بگو اگر رئیس جمهور شدی چه رویکردی داری چه کار میکنی
اینکه تا سوال میکنن هیاهو کنید و برنامه ارائه ندید شده شغل جدیدتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
چه اعتماد به نفسی داره قالیباف دربرنامه بدون تعارف نتونست لیست داری هایش راجمع بزند درموردپسرانش هم خداروشکرپیچوند به چهارتانوه بعداینا می‌خوان برامامردم کارصادقانه انجام دهند
Poland
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
متاسفانه دولت انقلابی با مجلس انقلابی یک طرحی رو ساختن که بگیر و ببند ساخته و این مشکلی با این شرایط جامعه رو وادار و سوق به واکنش خواهد داد و تکرار این پدیده میتونه جامعه رو دچار چالش‌های جدی و پیامدهای داخلی و خارجی رو داشته باشه و مردم تحمل فشار داخلی و خارجی رو ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
این چه بیمه تکمیلی بازنشستگان است که متأسفانه آزمایشگاه های و... طرف قرار داد بیمه دانا قبول نمی کنند. بیمه تکمیلی دانا هم بدتر از مخابرات است.
۲۱:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
این چه بیمه تکمیلی بازنشستگان است که متأسفانه آزمایشگاه های و... طرف قرار داد بیمه دانا قبول نمی کنند. بیمه تکمیلی دانا هم بدتر از مخابرات است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
انگار، آقای ظریف دراین مناظره، برای به دست آوردن قدرت، خیلی انرژی مصرف کرد؟!؟! وزبان بازی بسه آقای ظریف!! تمام دلایل وسخنان شماها، تکراری ونامعتبر؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جواد ظریف با اون دیپلماسی التماسی امروز اومد توی تلوزیون سر همه داد زد، بجای محاکمه و مجازات،تازه جون گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اگر پیشرفت مردم و کشور را می خواهید، تنها راه برونرفت از چالش های داخلی و درگیری با جهان، جدایی دین از سیاست است. حفظ و گسترش دین را به عهده خدا بگذارید و آرمان های واقعی و دست یافتنی را دنبال کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
میشه بگی جدایی دین از سیاست یعنی چی؟
حتماً سر وقت نماز بخونی و برای امام حسین سینه بزنی و به وقتشم بری با سران اسرائیل و غرب مستکبر نوشیدنی بنوشی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
خدا بهت عقل بده

دین خود سیاست

این دو تا رو جا از هم دونستن جاهلانه ترین تفکر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
مگه تو آمریکا و اروپا و اسرائیل دین از سیاستشون جداس؟؟؟ چرا فکرمیکنی حتما باید نظر بدی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
اتفاقا همه بدبختیهای عالم واسه خاطر تفکرات پوچ و مضخرف تو و امثال تو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
حرف استعمارگران غربی را میزنی؟اگر نگاهی به تاریخ بیندازی دشمنان اسلام به دنبال حرف تو هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
خدایا ملت ایرانو از شر قلب های مریض نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
هنر داری بگو کجا جای چه کاری هست ، مردم و بزرگان خودشون تذکر می دن کجا جای چه کاری نیست . الان اومدی بگی چی کار میخوای بکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
فرد با سابقه صرفا امنیتی، می خواهد گذشته خود را پنهان کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
هیچ کدوم حرفهاتون رو باور نمی‌کنیم.
جو گیر هم نمیشیم و رای نمیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
به درک که رای نمیدی . کسی که رای نمیده حق نداره در مورد هیچ چیزی نظر بده . گرانی و مشکلات هرچی باشه تو حق نداری اعتراض کنی چون خودت نخواستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
حتما رای میدم
اما به فرد اصلح رای میدم
رای ندادن یعنی جا خالی دادن
و جای خالی رو مزدوران و آنهایی که مرض دارند پر خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
پدر این آدم بی ادب بد زبان عرضه تربیت بچش رو نداشته از منتخبش چه انتظاری میشه داشت!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
یه مقایسه ای بکن بین رییس جمهور غربگرا و رییس جمهور انقلابی. اونوقت رأی بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
احسنت
آخرین اخبار