دستگاه رادیولوژی پرتابل در میاندوآب راه‌اندازی شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب گفت: دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل تولید شرکت پایامد الکترونیک مدل در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

 یوسف روستا رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب گفت: با پیگیری و تلاش‌های شبانه‌روزی انجام‌گرفته از طریق دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان میاندوآب و مسئولان حوزه سلامت استان دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل تولید شرکت پایامد الکترونیک مدل SM_HF PLUS بوده و در بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب راه‌اندازی شده است.

روستا با بیان اینکه این دستگاه تمام دیجیتال و از مدل‌های جدید موجود در بازار است، افزود: این دستگاه به‌صورت وای‌فای به سیستم‌های پکس و HIS بیمارستان متصل و تصاویر را انتقال می‌دهد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب با اشاره به اینکه از نظر کیفیت تصاویر نیز FHD است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این دستگاه؛ بیمارستان از نظر اقتصادی از خرید فیلم‌های رادیولوژی گران‌قیمت و دارو‌های ظهور و ثبوت بی‌نیاز می‌شود.

وی ادامه داد: برای خرید و تجهیز دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل در این شهرستان ۱۳ میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال از منابع دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هزینه شده است.

روستا خاطرنشان کرد: از این پس می‌توان از بیماران اورژانسی بستری در بخش‌های اورژانس، ICU، NICU بدون جابه‌جایی و انتقال به بخش رادیولوژی عکس رادیولوژی تهیه کرد که خدمتی ارزنده به عموم مردم منطقه به‌ویژه مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.