با پیگیری‌های انجام شده و با موافقیت معاون اول رئیس جمهور، روستای «علی‌آباد دمق» بخش جوکار شهرستان ملایر در تقسیمات کشوری به شهر تبدیل شد.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل روستای «علی‌آباد دمق» به شهر یکی از مهمترین مطالبات مردم این روستا بود که پیگیری‌های زیادی برای تحقق این مطالبه مهم انجام شد.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: در سال‌های گذشته با قوت و قدرت و با توجه به ملاحظات اجتماعی، پیگیر شهر شدن این روستا بودم و فرماندار ویژه ملایر و بخشدار جوکار نیز در این زمینه با جدیت پای کار آمدند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: یک کار جمعی شکل گرفت و تبدیل شدن روستای «علی‌آباد دمق» به شهر نهایی شد و از سوی «محمد مخبر» معاون اول و سرپرست ریاست جمهوی ابلاغ شد.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه با این ابلاغ، یک شهر به شهر‌های ملایر اضافه شد،گفت: به طور قطع ظرفیت‌های مهمی همچون شهدای این روستا، جامعه ایثارگان و خیرین بزرگوار در این تقسیم‌بندی تاثیرگذار بودند.

او گفت: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز روستای «کردخورد» تبدیل به شهر «اسلامشهر آق‌گل» شد و در این دوره از مجلس شورای اسلامی هم روستای «علی‌آباد دمق» پس از چندین سال پیگیری به شهر تبدیل شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اضافه شدن ۲ شهر به شهر‌های ملایر، یک رشد بسیار خوبی را در تقسیمات کشوری این شهرستان داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های پیدا و پنهان این حوزه را شناسایی و یک ارتقای دیگری را برای شهرستان ملایر شاهد باشیم.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: بر این اساس به استناد نامه معاون اول رئیس جمهور و تصویب در هیات وزیران، بر اساس اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، روستای «علی‌آباد دمق» به شهر تبدیل و به عنوان شهر علی‌آباد دمق شناخته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.