حجت‌الاسلام حسینی گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است چراکه تقویت اسلام و نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است چراکه تقویت اسلام و نظام اسلامی است. 

او افزود: علاوه بر اینکه حضور مهم است و وظیفه؛ انتخاب درست هم مهم است و بدانید روز قیامت برای تک تک رأی من و شما، سوال می‌شود و باید جواب دهیم. 

حسینی بیان کرد: به دنبال حزب و حزب گرایی نباشید و ببینید چه کسی به درد اسلام و این کشور می‌خورد، دغدغه اسلام و اقتدار اسلام و کشور را دارد و همان را انتخاب کنید. 

او گفت: شاید شما در حزب اصلاح طلب باشید، اما فرد توانمند در حزب اصولگرا باشد؛ به او رأی دهید. 

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: برای انتخاب فرد اصلح، دشمن ستیزی، بصیرت، توانمندی، دغدغه اسلام، دغدغه اقتدار کشور، تقوا و دغدغه خدمت به مردم را در نظر بگیرید. 

او گفت: فردی را انتخاب کنید که واقعا دغدغه خدمت به مردم را داشته باشد؛ شاید برخی شعار خدمت دهند، اما در حقیقت برای قدرت آمده باشند 

حسینی بیان داشت: کسی که برای قدرت آمده باشد برای حفظ قدرتش حاضر می‌شود با دشمن دست دهد و حاضر می‌شود که بگدید ما قدرت نظامی و هسته‌ای نمی‌خواهیم، چون قدرت خودش مهم است. 

او افزود: کسی باید انتخاب شود که بتواند وحدت ایجاد کند و همه احزاب و اقشار را دور هم جمع کند و باعث اختلاف نشود. 

امام جمعه بافق با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان گفت: برخی از آداب و رسوم قربانی کردن بین مردم ترویج اشتباهی داشته است که باید اصلاح و فرهنگ صحیح آن تبیین شود.

حسینی افزود: متاسفانه مردم ۲ مسأله را در امور قربانی، برای خود واجب می‌دانند در حالی که هیچ وجوبی در این قضیه نیست.

او بیان داشت: یکی اینکه بعد از فوت عزیزان خود گمان می‌کنند اولین عید قربان بعد از فوت او واجب است برای شخص فوت شده قربانی کنند، در حالی که این مسئله صحیح نیست و هیچ وجوبی ندارد حتی اگر برای فرد میت هم قربانی نشود مانعی نیست.

حسینی گفت: نکته دوم قربانی کردن در اولین سال بعد از بازگشت از حج است که مردم عزیز گمان می‌کنند در سال اول بعد از بازگشت از حج واجب است قربانی کنند در حالی که هیچ وجوبی ندارد.

امام جمعه بافق تصریح کرد: آنچه در آموزه‌های دین ما توصیه شده قربانی کردن برای خودمان است که هر کسی برای خودش و خانواده‌اش در روز عید قربان قربانی کند و خود را در برابر بسیاری از بلا‌ها و مشکلات و بیماری‌ها و گرفتاری‌ها بیمه کند.

او افزود: قربانی کردن برای اموات به عنوان خیرات برای ایشان منعی ندارد، اما اگر فردی وصیت کرده باشد که برای او قربانی کنند واجب است این قربانی انجام بگیرد. 

حسینی گفت: اگر وصیتی نکرده باشد و فقط برای خیرات او بخواهند قربانی کنند، می‌توانند هزینه آن را در امور دیگر از جمله خرید جهیزیه، آزاد کردن زندانی، پرداخت بدهی بدهکاران یا هزینه درمان بیماران و... صرف شود که باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد. 

او با اشاره به روز عرفه گفت: روز عرفه روز دعا و مناجات و روز شناخت است هم خودمان را و هم خدای خودمان را بشناسیم. 

خطیب جمعه بافق بیان کرد: بسیاری از مردم گمان می‌کنند روز عرفه مخصوص دعای سیدالشهدا است، اما اگر کسی دعای دیگری را جایگزین کرد هم قبول است. 

او تصریح کرد: دعای چهل و هفتم صحیفیه سجادیه نیز برای این روز مناسب و بسیار پرمغز و پرمحتوا است. 

حسینی ادامه داد: زیارت عاشورای غیرمعروفه و دعای توسل غیرمعروفه نیز دعا‌های دیگری است که می‌توان در این روز خواند و هرکسی با هر دعایی که می‌تواند انس بگیرد، انس بگیرد. 

او با اشاره به ایام حج گفت: برخی اشتباهات در این زمینه رایج است از جمله سوغاتی خریدن حجاج؛ نه برای فرزندان و خانواده‌اش بلکه برای کسانی که برای او جاخالی با میبرند. 

امام جمعه بافق افزود: بگذارید حجاج با خیال راحت به حج خود بپردازند و دغدغه سوغاتی نداشته باشند چراکه این‌ها ظلم است و افراد را گرفتار می‌کنیم. 

او بیان داشت: خودمان را درگیر خرافات نکنیم نه برای اموات واجب است قربانی کنیم، نه واجب است حجاج برای سال بعد قربانی کنند و نه واجب است برای حجاج جاخالی با ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.