مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد گفت: میانگین مصرف کولر‌های گازی نسبت به کولر آبی هفت برابر بیشتر است و قبوض سنگین برق در انتظار مشترکین پرمصرف خواهد بود.

سیدمهدی حسینی پور مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد در نشست فعالان حوزه تهویه و سیستم‌های سرمایشی در استان یزد، گفت: کولر‌های گازی علاوه بر مصرف بالای انرژی به دلیل جذب رطوبت محیط برای استان یزد مناسب نیست.

وی، استفاده از کولر‌های گازی در مناطق معتدل و خشک را بلای جان شبکه‌های برق دانست و از عرضه کولر‌های آبی بهینه شده با کاهش پنجاه درصدی مصرف خبر داد و گفت: این کولر‌ها با بهره گیری از فناوری‌های جدید و مجهز شدن به الکتروموتور‌های BLDC یا مغناطیس دائم موجب کاهش ٤٠ تا ٥٠ درصدی مصرف برق شده‌اند.

حسینی پور با اشاره به اینکه در فصل گرم سیستم‌های سرمایشی مهمترین وسیله برقی محسوب می‌شود که مصرف آنها حدود ٤٠ درصد است، خاطرنشان کرد: در صورت استفاده مشترکان از کولر گازی قبوض سنگین برق در انتظار آنها خواهد بود، زیرا میانگین مصرف این کولر‌ها نسبت به کولر آبی ۷ برابر بیشتر است. وی، علت ناتزازی برق در ایران را بیماری اقتصاد برق برشمرد و اظهار کرد: استفاده از کولر گازی در مناطق عادی به ویژه در شرایطی که مصرف مدیریت نشود، موجب افزایش مبلغ قبض برق تا ٢ میلیون تومان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.