مشاوره پیش از ازدواج پرونده‌های قضایی را کاهش می‌دهد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین گفت: مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان پیش از ازدواج در کاهش اختلافات خانوادگی و همچنین کاهش پرونده به محاکم قضایی اثر مستقیم دارد.

علی فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین در نشستی تخصصی با موضوع ایجاد بستر‌های مناسب صلح و سازش بین زوج‌های متقاضی طلاق گفت: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به جوانان در پیش از ازدواج و قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی موجب انتخاب‌های آگاهانه شده و در نتیجه به کاهش مشکلات و اختلافات زناشویی، خانوادگی و کاهش ورودی پرونده‌ها منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه حل موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، همواره نیازمند مداخلات بین بخشی و بین دستگاهی است، اضافه کرد: در سایه یک ارتباط و پیوند قانونی بین دستگاه‌های متولی، شاهد اقداماتی خواهیم بود که خروجی آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرایم است.

فولیان در ادامه موضوع ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان را موجب تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: این مساله از جمله اقدامات ضروری است که نگاه ویژه مسئولان استان را می‌خواهد.

این مسئول با اشاره به اصل ۱۰ قانون اساسی که تاکید بر حفظ نظام خانواده دارد، بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آمادگی کامل و لازم را برای پیاده‌سازی و اجرای طرح کارآمد و موثر آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان با تعامل و همکاری سپاه و سایر ادارات و نهاد‌های مسئول را دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل قزوین بیان کرد: اعطای مجوز مشاوران و مراکز مشاوره خانواده توسط مرکز وکلا، کانون کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با سپردن مراحل قانونی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: صلاحیت ارائه مجوز به مشاورین و مراکز مشاوره خانواده بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوده و سایر نهاد‌های متولی نمی‌توانند صلاحیت دهند.

فولیان یادآور شد: امیدواریم با اجرای موفق طرح آموزش‌های پیش از ازدواج جوانان و تحقق عدالت و حمایت‌های اجتماعی و قانونی در حوزه جوانان، گامی موثر در حفظ و تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین جوانان و نهایتاً کاهش آسیب‌های مبتلابه خانواده برداریم تا نسل آینده ما زیر یک چتر حمایتی خوب و ایمن، افق روشنی را برای آینده کشور داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
سکه گران است