وزیر صمت مطرح کرد؛

راه آهن رشت – انزلی – آستارا، مسیر مهم تجاری ایران و منطقه

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه آهن رشت - انزلی - آستارا یکی از شانس‌های بزرگ بازرگانان برای تجارت با اروپا و آسیای میانه است.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در سفر امروز خود به گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: ایران با کشور‌های آسیای میانه موافقتنامه تجارت آزاد دارد و بهره برداری از این مسیر ریلی رشت - انزلی - آستارا فرصت بسیار خوبی برای بازرگانان و تجار ایرانی است تا کالا‌های خود را به این کشور‌ها صادر و کالا‌های مورد نیاز را با هزینه کمتر خریداری و وارد کنند.

او با بیان اینکه گیلان استان کشاورزی و گردشگری است، افزود: برای اجرای طرح‌های تجاری و اقتصادی که نیاز به استفاده از زمین دارد، باید الزامات رعایت شود و بیشتر به سمت صنایع «های تک» برویم که نیاز کمتری به اِشغال فضا دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه گیلان جزء معدود استان‌هایی است که در زمینه تولید برق مشکل ندارد، تصریح کرد: قرار است مصرف برق در هر استان به همان استان واگذار شود تا بتواند بر اساس نیاز‌ها و شرایط منطقه خود، مصرف برق را مدیریت و صرفه جویی کند و نیاز به دیسپاچینگ و مداخله تهران نباشد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این دیدار با اشاره به تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی گیلان در دولت‌های گذشته گفت: زد و بند‌های سیاسی در دولت‌های گذشته موجب عقب افتادن این استان شده بود ولی با روی کار آمدن دولت سیزدهم و روحیه شهید رئیسی، بسیاری از مشکلات واحد‌های تولیدی حل و کارگران بیکار به محل کار خود برگشتند.

او با بیان اینکه احیای کارخانه‌های پوشش و نساجی در گیلان از جمله خدمات شهید رئیسی است، افزود: واحد‌های تولیدی فعال در گیلان محصولات بسیار خوبی را تولید می‌کنند که صادرات آن می‌تواند به افزایش اقتصاد کمک کند.

برچسب ها: مسیر ریلی ، وزیر صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.