رونمایی ازپوستر همایش ملی سنت وسیره سیاسی حضرت زهرا (س)

در مراسمی ازپوستر همایش ملی سنت وسیره سیاسی حضرت زهرا (س) رونمایی شد.

رئیس موسسه تاریخ و فرهنگ ایران دانشگاه تبریز و دبیر علمی همایش با ارایه گزارشی از نحوه تصویب همایش ملی سنت و سیره سیاسی حضرت زهرا (س) در دانشگاه تبریز در سال ۱۴۰۲، تشکیل کمیته‌های علمی و اجرایی، رسانه و داوری و برگزاری جلسات برای تعیین محور‌های همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش را تبیین افکار حضرت زهرا (س) برای نسل امروز و آینده و تلاش برای زنده نگاه داشتن مسیر حرکتی آن بانوی بزرگوار در راستای انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است.

 پرغو همچنین برگزاری این همایش را به نوعی وحدت حوزه و دانشگاه برشمردند و از علما و روحانیون خواست که تا در این مسیر جهت شفاف سازی علمی و تحقیقی با مجموعه این همایش همکاری‌های درخور شان آن بانوی گرانقدر را داشته باشند.

همچنین در این مراسم رئیس دانشگاه تبریز به اهمیت و ضرورت برگزاری این همایش اشاره کرد وگفت: حضرت زهرا (س) به عنوان انسانی کامل ومادر تمام بشیریت است که برگزاری این همایش قدمی خوبی است که زمینه را برای افزایش مطالعات در این حوزه فراهم نماید.

نصراله زاده با اشاره به جایگاه مهم تعالیم قرآن در برنامه زندگانی افراد، پیامبر اکرم (ص)، ائمه (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان انسان کامل، هدایت کننده گان انسان‌ها اشاره کرد و افزود: احکام الهی در وجود این عزیزان جلوه و ظهور و بروز یافته است و بر این اساس ما انسان‌ها موظف به پیروی از تعالیم آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد:حضرت زهرا (س) به عنوان ولی امر، در عمل، مسیر و راه درست را به ما نشان داده که توجه به صحبت‌ها و خطابه‌های ایشان در عصر حاضر شناخت مسیر درست خیلی مهم است.

 رئیس دانشگاه تبریز اطاعت از ائمه بزرگوار و تمسک به حضرت فاطمه زهرا (س) و اهل بیت را گامی مهم در هموارسازی مسیر و انتخاب مسیر درست و صحیح عنوان کرد.

زندگی و افکار سیاسی حضرت زهرا (س)  سیره عملی حضرت زهرا (س) در مقام و جایگاه [نقش]زن مواضع سیاسی حضرت زهرا (س) در مواجهه با وقایع و بحران‌های زمانه سیمای سیاسی حضرت زهرا (س) در کلام معصومین، مفسرین و افکار اندیشمندان کتابشناسی و ادبیات تحقیقی در خصوص سنت و سیره سیاسی حضرت زهرا (س) از محور‌های اصلی این همایش است. این همایش ۱۱دی ماه امسال همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد و علاقمندان تا ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ فرصت دارند تا چکیده مقاله خود را به دبیر خانه همایش کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز موسسه تاریخ و فرهنگ ایران و یا از طریق وب سایت و یا ایمیل همایش ارسال کنند.

برچسب ها: همایش ، ولادت ، حضرت زهرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.