برطرف شدن تنش آبی در هشت شهر آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به تنش آبی در ۱۴ شهر استان در سال‌های گذشته اشاره و اعلام کرد: با تلاش و اقداماتی که در دوت سیزدهم انجام شد تنش آبی در هشت شهر استان برطرف شد.

خانی  در سلسله نشست‌های خبری تبیین خدمات دولت در آذربایجان شرقی در خانه فرهنگ شهر تبریز اظهار کرد:  در ۶ شهر میزان تولید و مصرف آب سر به سر یا منفی است که شامل تبریز، مرند، هادی شهر، سهند، هوراند و قره آغاج است.

وی ادامه داد: این تنش به معنی قطعی آب در این شهر‌ها نبوده و آب پایدار در لوله‌ها جریان دارد اما نیاز است که مشترکان برای عبور از تنش آبی مصرف خود را مدیریت و بهینه کنند.

خانی به بهره برداری آزمایشی از مدول دوم تصفیه خانه تبریز اشاره کرد و گفت: با تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر سالانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به سمت دریاچه ارومیه جاری خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سالانه ۸۵ میلیون مترمکعب آب به سمت این دریاچه رهاسازی می‌شود.

خانی با بیان اینکه ۱۰۰ در صد جمعیت شهری در استان تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند گفت: از مجموع جمعیت ۱.۲ میلیون نفری روستایی در استان یک میلیون نفر تحت پوشش و ۲۰۰ هزار روستایی خارج از پوشش هستند اما آبفای استان برای آنها نیز خدمات بهداشتی ارائه می‌دهد.

وی به ساخت هشت تصفیه خانه در شهر‌های استان اشاره کرد و گفت: ۶ تصفیه خانه در شهر‌های آذرشهر، ملکان، مرند، هریس، تبریز ، اسکو و خسروشاه فعالند اما تصفیه خانه‌های هشترود و سردرود به رغم اینکه ردیف بودجه دارند به دلیل نبود اعتبار غیرفعال هستند.

برچسب ها: تنش آبی ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.