شروع طرح تابستانی پلیس‌راه از ۳۱ خرداد

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از شروع طرح تابستانی پلیس‌راه از ۳۱ خرداد خبر داد و گفت : حدود ۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس محور‌های استان را در این طرح تحت رصد دارند.

عبدالحسین زارع با اشاره به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و شروع سفر‌های تابستانی، گفت : در همین راستا طرح تابستانی پلیس‌راه از ۳۱ خرداد آغاز و به مدت سه ماه و تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

به گفته زارع در این طرح حدود ۱۰۰ گشت محسوس و نامحسوس محور‌های استان را تحت رصد دارند.

وی با اشاره به افزایش حجم تردد در محور‌های استان در فصل تابستان، گفت: اوج این تردد‌ها در اواخر مرداد و اوایل شهریور به دلیل تردد زوار اربعین و نیز اواخر شهریور به دلیل افزایش سفر‌های تابستانی خواهد بود.

زارع مهمترین علت تصادف در سفر‌های تابستانی را خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و افزود: در همین راستا توصیه می‌شود رانندگان حتما در طول سفر هر دو ساعت یکبار توقف کرده و استراحت کنند و در صورت خواب‌آلودگی در هر نقطه‌ای که قرار داشته توقف کرده و اندکی استراحت کنند.

وی از رانندگان خواست برنامه سفر را زمانبندی کرده و از هرگونه عجله و شتاب در طول سفر خودداری کنند.

زارع با بیان اینکه بسیاری مسافران با راه‌های استان آشنا نیستند، توصیه کرد رانندگان حتما در طول روز طی مسیر کرده و از رانندگی در شب به دلیل آشنا نبودن با جاده‌ها خودداری کنند.

وی از رانندگان خواست تا قبل از سفر نقشه مسیر‌های استان مقصد را تهیه کرده و از قبل تحقیق و بررسی در خصوص مسافت‌ها و محل‌های استراحت را انجام دهند.

وی از رانندگان خواست تا قبل از سفر در تماس با سامانه ۱۴۲ از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کرده و حتما شرایط آب و هوایی مسیر و مقصد سفر را بطور کامل بررسی کنند.

زارع بر بررسی فنی خودرو پیش از حرکت هم تاکید کرد و افزود: رانندگان باید از سالم بودن خودرو قبل از حرکت اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: در کنار تمام این نکات، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت سرعت مجاز و اجتناب از سبقت غیرمجاز در هر مسیر و جاده‌ای اولویت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.