نظارت بیش از پنج هزار نفر از عوامل شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری

رییس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت : بیش از پنج هزار نفر از عوامل شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه نظارت خواهند کرد.

حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت : ما در کل استان هزار و ۶۴۵ شعبه اخذ رای ثابت و سیار خواهیم داشت و طبق قانون فرآیند رای گیری از ساعت هشت صبح روز جمعه ششم تیر ماه آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت یعنی تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت، ضمن اینکه در صورت تمدید این زمان، وزارت کشور آن را اطلاع رسانی می‌کند.

وی فرآیند احراز هویت را به صورت الکترونیکی بیان کرد و گفت: برای احراز هویت، داشتن شناسنامه یا کارت ملی کفایت می‌کند، اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد با داشتن گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه هم احراز هویت می‌شدند.

حجت الاسلام مفید ادامه داد: پس از احراز هویت الکترونیکی افراد باید رای خود را به صورت فیزیکی در صندوق بیندازند و فرآیند شمارش آرا نیز به صورت دستی خواهد بود.

به گفته وی نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری در فرآیند شمارش آرا می‌توانند حضور داشته باشند و فرمانداری‌ها باید برای این افراد کارت شناسایی صادر کند.

رییس دفتر شورای نگهبان در خصوص وضعیت اینترنت در سطح استان کرمانشاه نیز بیان کرد: خوشبختانه ما نقاط کور زیادی نداریم و صندوق‌های سیاری که در نقاط کور آرا را جمع آوری کرده اند برای بروزرسانی اطلاعاتشان باید به مکانی که امکان برقراری ارتباط برخط وجود دارد برود.

حجت الاسلام مفید تصریح کرد: در حقیقت هم نظارت و هم اجرای انتخابات توسط معتمدان مردم انجام می‌شود و نهاد‌های حاکمیتی فقط بسترساز انتخابات هستند.

و از هماهنگی با تمام دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: تا کنون یک جلسه ستاد انتخابات با حضور استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری و نیز یک جلسه با عوامل قضایی در خصوص پیشگیری از تخلفات در استان برگزار شده است و از همان ظرفیت افرادی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور داشتند استفاده می‌شود مگر افرادی که امکان همکاری نداشتند و با اعضای علی البدل جایگزین شده اند.

حجت الاسلام مفید بیان کرد: منتظر صدور کارت بازرسان استانی هستیم، همه چینش‌ها را انجام داده ایم و مهیای برگزاری انتخابات هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.