برداشت ۷۸ میلیون متر مکعب آب از آب‌بندان‌های مازندران

۷۸ میلیون متر مکعب آب تاکنون از آب‌بندان‌های مازندران برداشت شده است.

سید محمد موسوی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: از ابتدای فصل کشاورزی جاری تاکنون ۸۷ میلیون متر مکعب آب از آب‌بندان‌های مازندران برای مصرف در کشتزار‌های این استان برداشت و توزیع شده است.

او افزود: امسال ذخیره آب‌بندان‌های استان به ۳۸۸ میلیون متر مکعب رسید که معادل ۹۶ درصد حجم آبگیری این سازه‌های بومی است و در مقایسه با بیشترین میزان ذخیره آب این سازه‌های آبی در سال گذشته، افزایش حدود ۸۶ میلیون مترمکعبی را نشان می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه تاکنون ۸۷ میلیون متر مکعب آب از آب‌بندان‌های استان وارد کشتزار‌ها شده است، افزود: حجم مجموع آب موجود در آب‌بندان‌های استان در حال حاضر ۳۰۱ میلیون متر مکعب است که حدود ۹۴ میلیون متر مکعب بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است. پارسال در همین زمان آب موجود در آب‌بندان‌های استان ۲۰۷ میلیون متر مکعب بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به بهبود وضعیت ذخیره آب در آب‌بندان‌های استان طی سال جاری امیدواریم که تنش آبی در کشتزار‌های زیر پوشش این سازه‌های آبی بومی نسبت به پیش‌بینی‌هایی که داشتیم کمتر شود.

موسوی افزود: در مازندران ۸۷۸ قطعه آب‌بندان با مساحت مجموع ۱۶ هزار و ۵۵۸ هکتار و حجم آبگیری ۴۰۵ میلیون متر مکعب آبگیری می‌شود که نزدیک به ۳۵ هزار هکتار از کشتزار‌های استان را زیر پوشش دارد.

او درباره تعداد آب‌بندان‌های مازندران، گفت: بیشترین تعداد آب‌بندان‌های استان از نظر تقسیمات شهرستانی با ۲۰۷ قطعه به مساحت مجموع سه هزار و ۶۲۷ هکتار در شهرستان بابل قرار دارد و کمترین تعداد نیز با یک آب‌بندان به مساحت ۲۰ هکتار مربوط به شهرستان نوشهر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: بیشترین آب ذخیره شده آب‌بندان‌ها نیز در حال حاضر با حدود ۵۹ میلیون متر مکعب در آب‌بندان‌های بابل قرار دارد و کمترین میزان ذخیره شده نیز با حدود ۱۱۰ هزار متر مکعب در شهرستان تنکابن است که چهار آب‌بندان به مساحت مجموع ۱۵ هکتار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.