طی یک ماه گذشته:

۷۰ پرونده تخلف در خصوص به آتش کشیدن کاه و کلش تشکیل شد

میرشکار گفت: در مدت یک ماه ۷۰ پرونده تخلف در خصوص آتش‌سوزی کاه و کلش و سرایت آتش به جنگل‌ها در مراجع قضایی خوزستان تشکیل شد.

 

داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشستی به مناسبت هفته محیط زیست گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۷۸ هکتار از اراضی خوزستان در آتش سوخته است و ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها عمدی هستند و این موارد با گرم شدن هوا و شدت وزش باد افزایش می‌یابد.

او افزود: در مورد آتش‌سوزی‌ها پیگیری‌ها از طریق از دستگاه قضا انجام شد و دادستان اولین شورای حقوق عامه را با موضوع آتش‌سوزی کاه و کلش و سرایت آتش به جنگل‌ها برگزار کرد و تذکر لازم را داد تا در صورت ترک فعل دستگاهی، اقدامات لازم انجام شود.

آقای میرشکار اضافه کرد: در مدت یک ماه ۷۰ پرونده تخلف در خصوص آتش‌سوزی کاه و کلش و سرایت آتش به جنگل‌ها در مراجع قضایی خوزستان تشکیل شد و دادستان هم دستور داد شعبه ویژه رسیدگی به این تخلفات تشکیل و با جدیت با این افراد برخورد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در خصوص قطع درختان در جاده‌های خوزستان گفت: اداره منابع طبیعی باید پاسخگو باشد. مسئولیت پیگیری قطع درختان تنها مربوط به محیط زیست نیست اما در همه اتفاقات، مجموعه محیط زیست نوک پیکان است. واقعیت این است که شبی نیست که محیط‌بانان ما در جنگل کرخه در آتش‌سوزی نباشند.

این مقام مسئول گفت: بخشی از فعالیت‌ها در مورد آتش‌سوزی‌ها هم باید آن طرف مرز از طریق دیپلماسی انجام شود تا آتش‌سوزی هورالعظیم را کنترل و تجهیزات را تامین کنیم.

او افزود: از طرفی تعداد نیروهای ما محدود است و از سوی دیگر بیشتر زمان‌شان را در حال خاموش کردن آتش در مناطق تحت مدیریت هستند و نمی‌شود ما جاده‌ها را هم پوشش دهیم.

میرشکار یادآور شد: در حال حاضر سرایت آتش از مزارع کشاورزی به مناطق تحت مدیریت ما، کار ما را بیشتر کرده است و علاوه بر مهار آتش، بار حقوقی تشکیل پرونده‌ها هم بر گردن نیروهای ما است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.