آغاز طرح پاکسازی و رفع سد معبر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه از آغاز طرح پاکسازی و رفع سد معبر در معابر کرمانشاه خبر داد.

شیرزاد عباسی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه سد معبر بر اساس قانون تخلف است، گفت : هر وسیله یا کالایی که از محدوده ملکی صنف بیرون آمده و سطح پیاده‌رو و مسیر عبور و مرور مردم را اشغال کند، مصداق سد معبر بوده و تخلف است و باید با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه مشکل سد معبر در برخی نقاط کلانشهر کرمانشاه پررنگ‌تر است، گفت: از جمله این نقاط می‌توان به خیابان مدرس، بازار مسکن، میدان مرکزی تا چهارراه سی متری و میدان هفده شهریور اشاره کرد که برنامه‌ای تدوین شده تا این نقاط به ترتیب پاکسازی شوند.

وی افزود: مرحله اول این طرح از خیابان مدرس آغاز شده و بساط مغازه‌داران - که اجناس خود را خارج از مغازه می‌گذارند- و نیز دستفروشان را در معابر این خیابان پاکسازی کرده‌ایم.

عباسی با تاکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان، گفت: برای اینکه امرار معاش این افراد دچار مشکل نشود، در گام بعدی ساماندهی دستفروشان را در دستورکار قرار داده و مقرر شده این افراد از خیابان مدرس تا میدان آزادی، در یک عرض کم از پیاده‌رو از ساعت ۱۷ بعدازظهر به بعد بتوانند فعالیت کنند. این افراد حق فعالیت در ساعات قبل از آن را نداشته و همچنین حق ندارند از محدوده تعیین شده فراتر بروند.

وی افزود: در مرحله دوم این طرح، پاکسازی معابر شهرک مسکن در دستورکار قرار دارد که این کار از چند روز پیش آغاز شده و در حال نظم دادن به مغازه‌ها و دستفروشان این محدوده هستیم.

 مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در مرحله سوم نیز قرار است پاکسازی دستفروشان میدان مرکزی تا چهارراه سی متری و میدان هفده شهریور را در دستور کار قرار دهیم.

عباسی در ادامه با اشاره به استقرار گشت‌های ثابت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در معابر پرتخلف مانند خیابان مدرس و بازار مسکن، گفت: علاوه بر اینها، گشت‌های سیاری هم داریم که به نقاط مختلف شهر سرکشی کرده و هر جا که سد معبری مشاهده کنند، با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سه گشت سیار در شیفت صبح و سه گشت دیگر در شیفت بعدازظهر در سطح شهر فعالیت کرده و با تخلفات سد معبر برخورد می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه رفع کامل سد معبر توسط دستفروشان نیازمند ساماندهی این افراد است، گفت: اگر روز بازار‌ها در نقاط مختلف شهر و در روز‌های مختلف هفته راه‌اندازی شود، قطعا تعداد زیادی از دستفروشان در این نقاط تجمع کرده و ساماندهی می‌شوند و تا حد زیادی از مشکلات سد معبر ناشی از حضور آنها در معابر شهر کاسته می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.