امام جمعه قم گفت: ترغیب جوانان به ازدواج یکی از مهمترین ملزومات فرزند آوری و جوانی جمعیت است.

 آیت الله سید محمد سعیدی در دومین رویداد جوانی جمعیت استان قم  با تاکید بر ترویج و تسهیل ازدواج ساده از طرف خانواده‌ها گفت: افزایش نسل و رشد جمعیت یکی از توصیه‌های مهم در سخنان بزرگان دین است که برای بقای نسل ضروری است. 

امام جمعه افزود: ترغیب جوانان به ازدواج یکی از مهمترین ملزومات فرزند آوری و جوانی جمعیت است و ازدواج به موقع و سریع بهترین گزینه برای حفظ جامعه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر پرهیز از دامن زدن به موانع ازدواج گفت: مهریه سنگین در کشورمان یکی از موانع و مشکلات است که دامن زوج‌های جوان و خانواده‌ها را گرفته است.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری قم و مسئول برگزاری دومین رویداد استانی جوانی جمعیت هم با اشاره به اینکه در سه طرح اجرایی جوانی جمعیت قم در مجموع از ۵۵ نفر از خانواده‌های سه فرزند و بالاتر، طرح لبخند مادری با اعطای بسته‌های و ۱۵ منتخب حوزه فرهنگی و رسانه‌ای تجلیل و معرفی شدند. 

مریم عرب نژاد با اشاره به اینکه این طرح امسال هم با اولویت خانواده‌های سه فرزند و بالاتر اجرایی خواهد شد، گفت:  در کنار اجرایی کردن طرح‌های حمایتی برنامه‌های فرهنگی هم در طرح جوانی جمعیت امسال پیش بینی شده است. 

دومین رویداد جوانی جمعیت قم با اعطای بسته‌های لبخند مادری به ۳۰ مادر، اعطای سند زمین به ۱۱ خانواده طرح جوانی جمعیت و ۱۵ فعال فرهنگی، رسانه‌ای و گروه مردم نهاد برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.