میزان مشارکت و نتایج شمارش آرای نامزدهای انتخابات دور دوم ریاست جمهوری چهاردهم در استان قم اعلام شد.

حسن محبوبی،دبیر ستاد انتخابات استان قم گفت: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ۵۴۹ هزار و ۳۱۸ نفر از مردم این استان در انتخابات شرکت کردند که معادل ۶۴.۳۸ درصد است.

وی  با اشاره به وضعیت تفکیک آرای نامزد‌های ریاست‌جمهوری در قم، افزود: از بین ۵۴۹ هزار و ۳۱۸ نفر، ۳۶۹ هزار و ۸۶۲ نفر به سعید جلیلی و ۱۶۴ هزار و ۹۰۵ نفر نیز به مسعود پزشکیان رأی دادند.

دبیر ستاد انتخابات استان قم عنوان کرد: همچنین ۱۴ هزار و ۵۵۱ آرای مأخوذه در شعب استان قم جزء آرای باطله بود.

محبوبی گفت: در شهرستان قم ۳۴۰ هزار و ۶۰۴ نفر به جلیلی و ۱۵۱ هزار و ۳۵۴ نفر به پزشکیان رای داند.

وی با اشاره به آمار سایر شهرستان‌های استان قم در انتخابات، گفت: در شهر کهک هشت هزار و ۱۳۰ نفر به سعید جلیلی و ۲ هزار و ۷۹۱ نفر به مسعود پزشکیان رای دادند و در بخش فردو این شهرستان نیز ۴ هزار و ۲۴۴ نفر به سعید جلیلی و یک هزار و ۶۰۱ نفر به مسعود پزشکیان رای دادند.

محبوبی با اشاره به آرای شهرستان جعفریه، ادامه داد: در این شهر ۶ هزار و ۳۰۷ نفر به سعید جلیلی و ۲ هزار و ۷۰۵ نفر به پزشکیان و در شهر قاهان ۲ هزار و ۲۴ نفر به جلیلی و یک هزار و ۳۳۵ نفر به پزشکیان رای دادند.

دبیر ستاد انتخابات استان قم گفت: در بخش سلفچگان، پنج هزار و ۹۹ نفر به جلیلی و ۲ هزار و ۶۱۸ نفر برای پزشکیان رای خود را به صندوق انداختند و در بخش خلجستان نیز ۳ هزار و ۴۵۴ نفر به جلیلی و ۲ هزار و ۵۰۱ نفر به پزشکیان رای دادند.

وی بیان کرد: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط رای دادن بودند.

نگاهی به آرای پزشکیان و جلیلی در استان قم

مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر در سراسر کشور برگزار شد و حدود ۵۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند. بر اساس نتایج نهایی اعلام شده از سوی وزارت کشور مسعود پزشکیان با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار