مدیرکل هواشناسی قم گفت:استان قم با ثبت دمای ۴۷ درجه سانتیگراد دومین استان گرم کشور است.

مهران حیدری بنی  اظهار کرد: بیشینه دمای امروز قم (هفتم مرداد ماه) به ۴۷ درجه رسیده که بعد از شهر اهواز دومین مرکز استان گرم به شمار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان قم ادامه داد: بیشینه دمای استان قم در برخی مناطق مانند روستای جنت‌آباد بیش از ۴۸ درجه سانتیگراد است.

حیدری بنی ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی حاکم بر قم و خیزش گرد و غبار همراه با وزش باد شدید تا نسبتاً شدید، هشدار سطح نارنجی هواشناسی که از روز گذشته در قم صادر شده، امروز نیز تداوم دارد.

وی بیان کرد: همزمان عبور موجی در تراز میانی جو موجب افزایش موقت ابر در ساعات پایانی روز و ابتدای شب می‌شود و این شرایط تا شامگاه دوشنبه به صورت متناوب ادامه خواهد داشت و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: روز سه‌شنبه با تغییر جهت جریان سطحی دمای هوا تا ۵ درجه کاهش خواهد یافت و فردا دوباره با شرقی شدن جهت باد و نفوذ توده غبار از استان‌های همجوار کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد، از روز چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: فردا دوشنبه نیز آسمان قم در برخی ساعات شاهد خیزش گردوغبار و وزش باد با سرعت ۴۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

گفتنی است بخاطر گرمای شدید هوا و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان قم در روز یکشنبه هفتم مردادماه تعطیل اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار