امام جمعه قم گفت: رسیدگی به مساجد به‌ویژه مساجد بین‌راهی از اقدامات مهمی است که رضایت مردم به‌ویژه متدینان را به دنبال دارد و باید توسط نهاد‌های مربوطه پیگیری شود.

 آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست شورای اقامه نماز استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تشکر از استاندار و سایر مدیران دولتی قم که توجه ویژه به بحث اقامه نماز دارند، گفت: این یک سنت الهی است که چنانچه خداوند به اهل ایمان بر روی زمین تمکن و قدرت دهد آنان یکی از اولین کار‌هایی که می‌کنند اقامه نماز است.

امام جمعه قم با اشاره به ایام اسارت آل الله یکی از اقدامات مؤثر اهل‌بیت اباعبدالله علیه‌السلام در اسارت را اقامه نماز دانست و گفت: ایستادگی در راه دین هزینه دارد و اهل‌بیت امام حسین (ع) با وجود این که هزینه سنگینی را در راه دین داده بودند؛ ولی همچنان بر ایمان خود استوار بودند و نماز را اقامه می‌کردند این درس مهمی برای همه ما است. 

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه خداوند دوست دارد نماز ما نشان‌دار باشد و در جامعه نمود داشته باشد گفت: برای همین خداوند به این اندازه روی نماز جماعت تأکید کرده و ثواب‌های فراوانی را برای آن در نظر گرفته است تا مردم نسبت به آن ترغیب شوند نماز‌های خود را اول وقت، به جماعت و در مسجد بخوانند.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه نمازخانه‌های بین‌راهی قبل از انقلاب وضعیت بسیار بدی داشت و قابل‌مقایسه با امروز نبود گفت: رسیدگی به مساجد به‌ویژه مساجد بین‌راهی از اقدامات مهمی است که رضایت مردم به‌ویژه متدینان را به دنبال دارد و باید توسط نهاد‌های مربوطه پیگیری شود.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه اگر اهتمام مردم به نماز بیشتر شود بسیاری از گرفتاری‌های جامعه حل خواهد شد، گفت: ریشه نماز در معادباوری است و اگر کسی معاد و قیامت را باور داشته باشد نمازش درست خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار