مدیرکل بیمه سلامت قم در پاسخ به شهروندخبرنگار در خضوص تاخیر در پرداخت تسهیلات بلاعوض بیماران صعب العلاج توضیحاتی داد.

عباس فتحی،مدیرکل بیمه سلامت قم در پاسخ به شهروند خبرنگار در خصوص تاخیر در پرداخت تسهیلات بلاعوض بیماران صعب العلاج گفت:برابر اظهارات بیمه شده محترم که عنوان فرموده اند که صندوق بیماران صعب العلاج تسهیلات بلاعوض به بیماران پرداخت می کند به استحضار می‌رساند برابر مقررات وضوابط اعلامی صندوق بیماری‌های خاص وصعب العلاج پرداخت تسهیلات بلاعوض مصداق ندارد و هیچ اشاره‌ای به موضوع مربوطه اعلامی توسط بیمه شده محترم نشده است.


بیشتر بخوانید

 

وی افزود: برابر مقررات و ضوابط اعلامی صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیمه شده می بایست درابتدا با ارائه مدارک و مستندات مربوطه (گواهی پزشک، آزمایشات و...) به بیماری در سامانه‌های بیمه سلامت نشان دار شوند و هزینه‌های تشخیصی درمانی شامل (صورتحساب، فاکتور‌ها و...) به واحد پذیرش این اداره کل مراجعه نمایند که در مرحله بعدی صورتحساب و فاکتور‌های دریافتی توسط کارشناسان مربوطه رسیدگی و حسابرسی شده و برای پرداخت به اداره امور مالی ارجاع می‌شود که پس از پرداخت هزینه‌های مربوطه پیامک مبلغ پرداختی به بیمه شده محترم نیز ارسال می‌شود.


فتحی عنوان کرد: در برخی موارد محدودیت هایی مانند ابتدای سال جدید و یا پایان سال، ارائه تراز مالی به ستاد، تاخیر در پرداخت اسناد ارائه شده اتفاق می‌افتد که مشمولیت عام ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: از ابتدای تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج تا کنون تعداد ۲۴۲۸ پرونده و مبلغ بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان به بیمه شدگان محترم در قالب خارج از شمول ضوابط پرداخت شده است .


وی ادامه داد:این صندوق بمنظور جبران بخشی از هزینه‌های درمان این بیماران و کاهش پرداخت از جیب آنان تاسیس شده است. لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شامل تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماری دیالیزی (دیالیز خون و صفاقی)، موکوپولی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های ام اس، سیستیک فیبروزیس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل: سلول‌های بنیادی خون ساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS برای بیماران پارکینسون، دیستونی، بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی که شامل ۱۰۷ نوع بیماری می‌شود.

فتحی اظهار کرد:به منظور بهره مندی بیماران خاص، صعب العلاج و نادر از مزایای این صندوق، برخورداری از پوشش بیمه پایه یک سازمان بیمه گر پایه الزامی است (به عنوان مثال: سازمان بیمه سلامت ایران / سازمان تأمین اجتماعی/نیرو‌های مسلح و...) بیماران  می‌بایست نسبت به ثبت درخواست حمایت و ثبت درخواست بیماران خاص و صعب العلاج با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت اقدام نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت گفت:سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimehsalamatiranian.ir، سایت خدمات الکترونیک بیمه سلامت ایرانیان است و به دارندگان این بیمه اجازه می‌دهد که بتوانند بدون نیاز به مراجعه به شعب و یا تماس با بخش ، به خدمات مورد تقاضای خود دسترسی پیدا کنند.

وی در پایان گفت:شماره تلفن ۳۲۰۳۱۱۶۴ برای سوال و پیگیری‌های بیشتر و همچنین پاسخگویی به مخاطبان اعلام می گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.