سنتکام از استقرار اسکله موقت پس از تعمیر در سواحل غزه خبر داد.

گذرگاه‌های زمینی به غزه که اصلی‌ترین محل ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه هستند از سوی رژیم صهیونیستی مسدود شده و کمک‌های امدادی اکنون به سختی برای توزیع میان فلسطینیان وارد غزه می‌شود. از آنجا که آمریکا در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی ناتوان است، در راستای فریب افکار عمومی اقدام به ساخت یک اسکله موقت در سواحل غزه کرده است؛ اقدامی که تاکنون منجر به ورود کمک‌های بشردوستانه قابل توجه به این باریکه نشده است. 

به گزارش الجزیره، مقامات آمریکایی امروز (جمعه) اعلام کردند پس از آسیب به اسکله موقت در سواحل غزه و جداسازی آن برای تعمیرات، اکنون این اسکله بار دیگر در محل خود نصب شد. 

فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه موسوم به سنتکام در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: نیرو‌های ما اقدام به استقرار اسکله موقت در سواحل غزه به منظور تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه از طریق دریا کردند. 

در ادامه این پیام آمده است: ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه به وقت محلی روز هفتم ژوئن، نیرو‌های سنتکام به طور موفقیت آمیز اسکله موقت را در سواحل غزه مستقر کردند. در روز‌های پیش رو، نیرو‌های آمریکایی روند ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا را تسهیل خواهند کرد. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، کشور قبرس، نزدیک‌ترین عضو اتحادیه اروپا به نوار غزه با در اختیار قرار دادن بنادر خود به سازمان‌های بین المللی، بر روند ارسال دریایی اقلام بشردوستانه و امدادی به این باریکه نظارت خواهد کرد. 

علارغم تبلیغات سنگین آمریکا درباره این اسکله موقت، سازمان‌های بین المللی این اقدام را ناکارآمد توصیف کرده و تاکید دارند بازگشایی گذرگاه‌های زمینی به غزه از جمله گذرگاه رفح می‌تواند به طور موثرتری مشکلات بشردوستانه غزه را حل و فصل کند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار