ایجاد فضا‌های عمومی نیاز اصلی مردم منظریه است

شهردار شهرکرد گفت: نیاز اصلی منظریه، ایجاد فضا‌های عمومی مانند پارک، پیاده‌روسازی، آسفالت و زیرسازی است.

محمد حسین واحدیان با اشاره به رقم خوردن پروژه‌های ملی مسکن در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری و متولی بودن اداره راه و شهرسازی هر استان در این خصوص، اظهار کرد: برای آماده سازی و رفع گله‌مندی مردم، مقرر شد شهرداری شهرکرد به عنوان پیمانکار در شهرک منظریه ورود پیدا کند و به ازای خدماتی که در چهار محله ۳۵،۳۶،۳۷و۳۸ این شهرک انجام می‌دهد، ۲۰۰ میلیارد نقدینگی دریافت کند ولی در نهایت این مبلغ به‌صورت زمین و در چهار مرحله در اختیار شهرداری قرار گرفت.

واحدیان بیان کرد: ۲۵درصد از آن زمین‌ها یعنی ۵۰ میلیارد در اواخر زمستان سال گذشته در اختیار شهرداری شهرکرد گذاشته شد تا شهرداری به سرعت مزایده بگذارد و کار را شروع کند.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: زیرسازی و آسفالت در محلات، هدایت آب‌های سطحی، رنگ آمیزی جداول، نورپردازی، اضافه کردن سازه‌های تبلیغاتی و تعریف ۱۱ پروژه عمرانی در قالب ۵ پارک در محلات، اقداماتی بود که از سوی شهرداری با صرف ۱۷ میلیارد تومان صورت گرفت.

شهردار شهرکرد ادامه داد: از خرداد ماه پروژه‌های متعددی در سطح منظریه در چهار محله انجام خواهیم داد که احتمال می‌رود ۵۰ میلیارد اولیه تا شهریورماه سال جاری، به اتمام خواهد رسید.

واحدیان خاطرنشان کرد: نیاز اصلی منظریه، ایجاد فضا‌های عمومی مانند پارک، پیاده‌روسازی، آسفالت و زیرسازی است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در مجتمع‌های منظریه در سال گذشته مبنی راه افتادن آب در پارکینگ و چاله آسانسورها، اضافه کرد: با توجه به زیرسازی و محوطه سازی که برای برخی مجتمع‌ها انجام شد، این مشکلات در سال جاری رفع شد.

شهردار شهرکرد در پاسخ به یکی از موضوعات مردم منظریه که داشتن منطقه و ناحیه بود، بیان کرد: از لحاظ چارت سازمانی در حال حاضر امکان نیست که یک ناحیه و منطقه جداگانه داشته باشیم ولی یک مسئول عمرانی در آتش‌نشانی منظریه مستقر شده است که به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان آن شهرک می‌باشد.

شهردار شهرکرد با اشاره به ترافیک در هسته مرکزی به خصوص خیابان آیت الله کاشانی افزود: موضوع عدم وجود امکانات در نقاط مختلف شهر از جمله منظریه، باعث ایجاد ترافیک در مرکز شهر شده است.

وی با اشاره به توزیع عادلانه خدمات، اضافه کرد: از آنجایی که برنامه‌ریزی شده ۵۰ هزار نفر ساکن این شهرک شوند ولی امکانات رفاهی تفریحی و خدمات مورد نیاز وجود ندارد و همچنان منظریه با مشکلات فراوانی روبه رو است.

واحدیان تاکید کرد: معضلات و نیاز‌های مردم بر مشکلات اجتماعی تاثیر می‌گذارند و تا وقتی رفع نشوند این مسائل هم وجود دارد که باید از دستگاه متولی خودش مطالبه شود و آن ها پاسخگو باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار