رشد ۹۵ درصدی صادرات معادن در چهارمحال و بختیاری

صادرات معادن چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر، ۹۵ درصد و صادرات بخش صنعت ۵۰ درصد افزایش یافته است.

فضل الله رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، هدف صادراتی پارسال را ۴۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۵۲ میلیون دلار برابر ۳۶.۸ درصد پتروشیمی و پایه نفتی بوده است.

وی افزود: از مجموع هدف‌گذاری صادراتی سال گذشته استان ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برابر ۲۷.۸ درصد مختص معدن و صنایع معدنی و ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برابر ۲۸.۸ درصد مربوط به صنعتمی باشد.

رحمتی اضافه کرد: از این میزان هدف‌گذاری در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برابر ۶.۵ درصد به کشاورزی و سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برابر ۷۵ صدم درصد به فرش و صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: هدف صادراتی با کارت بازرگانی مبدأ استان ۴۵۰ میلیون دلار در سال‌جاری پیش‌بینی شده است که ۲۲۵ میلیون دلار آن هدف صادراتی از گمرک استان است.


بیشتر بخوانید


حسن شمسی‌پور دهکردی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی استان در هدف‌گذاری سال گذشته از نظر ارزش ۹۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشت.

وی افزود: همچنین صادرات بخش صنعت در این مدت با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه شده است.

شمسی پور ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای حدود ۳۰ محصول صادرات محور است و پیش‌بینی می‌شود امسال در بخش صنعت، معدن و صنایع معدنی با رشد چشمگیرتری مواجه شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار