بهره‌برداری از واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن تا هفته دولت در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پنج هزار و ۸۵۰ قرارداد با یکی از بانک‌های عامل منعقد شده است که در صورت نبود مشکل در پرداخت این تسهیلات، باید زمینه تکمیل و بهره‌برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن تا هفته دولت امسال فراهم شود.

غلامعلی حیدری با اشاره به لزوم کوتاه شدن فرایند‌های اجرایی در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: مدرسه و زیرساخت‌های لازم در مناطق اجرای این طرح، بر اساس قانون ماده ۱۸ شورای‌عالی مسکن باید تامین شود.

وی بازدید میدانی فرمانداران از روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام کرد و افزود: امتیازبندی و قیمت‌گذاری واحد‌های انبوه‌ساز تا پایان خردادماه در دستور کار قرار گیرد.

حیدری تعیین تکلیف طرح جوانی جمعیت تا هفته دولت سال‌جاری را ضروری دانست و یادآور شد: زمین‌هایی که برای این طرح قرعه‌کشی شده است باید تا پایان خردادماه تحویل متقاضیان شود.

وی اظهار داشت: با توجه به محدود بودن فصل کار در استان، افزایش گروه‌های کارگری، خدماتی و پیمانکاری برای تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


حیدری تامین آب و برق کارگاهی مورد نیاز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: آماده‌سازی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال و پی‌گیری شود.

وی به پیش‌بینی و اختصاص امتیاز‌های ویژه برای بافت‌های فرسوده اشاره و تاکید کرد: در این راستا فرمانداران و اعضای شورای تامین مسکن استان و شهرستان‌ها اقدام لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

حیدری رفع مشکل تامین زمین در تمامی شهر‌ها و روستا‌های چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن در محل‌هایی که زمین دولتی دارند، بیشترین همکاری را داشته باشند.

وی طرح نهضت ملی مسکن را یادگار شهید آیت‌الله رئیسی اعلام و تصریح کرد: یکی از کارگروه‌های رونق‌بخشی در چهارمحال و بختیاری تولید انبوه مسکن است. انتظار می‌رود اعضای شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری و فرمانداران استان تا اربعین شهدای خدمت، انتخابات و هفته دولت، اتفاقات مطلوبی را در استان رقم بزنند.

حیدری ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شد که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار