اهواز گرمترین شهر خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با معرفی اهواز به عنوان گرمترین شهر خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۶.۵ و حداقل آن به ۳۰.۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی همچنان استقرار توده هوای گرم و افزایش محسوس دما در اغلب مناطق استان به ویژه بخش‌های غربی، جنوبی و مرکزی طی امروز تا شنبه (به ویژه جمعه) پدیده غالب خواهد بود که موجب گرمازدگی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین تا دوشنبه هفته آینده تداوم وزش باد‌های متوسط تا شدید همراه با تندباد‌های لحظه‌ای در اغلب مناطق استان پیش بینی می‌شود؛ لذا احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی در مناطق غربی، نیمه جنوبی و بخش‌هایی از مرکز وجود دارد. شمال خلیج فارس نیز طی این مدت مواج و متلاطم است.

سبزه زاری افزود: در شبانه روز گذشته کشاورزی اهواز با ۴۶.۶ و ایذه با ۱۹.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

بر این اساس هواشناسی استان خوزستان مبنی بر وقوع دما‌های ۴۸ درجه و بالاتر که احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتشسوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

همچنین نسبت به وزش باد‌های متوسط تا شدید همراه با تند باد لحظه‌ای و احتمال رخداد گردوخاک محلی در بعد از ظهر‌ها از شنبه تا دوشنبه هفته آینده هشدار سطح قرمز صادر کرد.

برچسب ها: افزایش دما ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.