موزه دفاع مقدس گتوند سومین موزه در استان خوزستان

مسئول موزه دفاع مقدس شهرستان گتوند گفت: موزه دفاع مقدس شهرستان گتوند سومین موزه در استان خوزستان بعد از خرمشهر و دزفول است.

غلامرضا استادی مسئول موزه دفاع مقدس گتوند گفت: این موزه در سال ۹۶ افتتاح شد، آثار و وسایلی که در این موزه موجودند، همه واقعی و آثار خصوصی شهدا هستند، که در جیب آنها بودند، که در این محل جمع آوری و مورد بازدید عموم قرار گرفته اند.

به گفته او حدوداً ۲ میلیارد تومان در این موزه هزینه شده است، حدود ۳۰۰ میلیون تومان کمک کردند، مابقی مردمی است، خانواده شهدا، رزمنده‌ها و مسئولینی که آمدند و از این محل بازدید نمودند، هر کدام در حد توان خود کمک کرده اند.

او می‌گوید: آثار موجود در موزه آثاری هستند که در منطقه عملیاتی شرهانی در میدان مین جمع آوری و به این موزه انتقال داده شده است، و مقداری نیز رزمنده‌ها تحویل موزه داده اند، این وسایل و آقار همه از ۳۵۰ شهید شهرستان گتوند است.

این مقام مسئول گفت: موزه دفاع مقدس شهرستان گتوند همه روزه به جز روز‌های تعطیل از ساعت ۸ الی ۱۲ جهت بازدید عموم باز و بصورت رایگان است.

 بیشتر بازدید کنندگان دانش آموزان هستند، در این محل برنامه روایتگری اجرا می‌شود، شهدا، رزمنده‌ها و عملیات‌ها به دانش‌آموزان معرفی می‌شوند که بسیار تاثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.