کاخ سفید اعلام کرد طالبان را به عنوان حکومت قانونی افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد.

ایالات متحده قصد ندارد جنبش طالبان را به عنوان حکومت قانونی افغانستان به رسمیت بشناسد. این اطلاعات را جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد.

کربی گفت: ما نمی‌توانیم طالبان را به عنوان رهبری رسمی افغانستان به رسمیت بشناسیم و نخواهیم داشت.

به گفته وی، این جنبش پس از روی کار آمدن در کشور به هیچ یک از تعهدات وعده داده شده قبلی در قبال شهروندان افغانستان و اقتصاد آن عمل نکرده است.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه و وزارت دادگستری با هماهنگی سایر ادارات، از حذف وضعیت ممنوعه از سازمان طالبان افغانستان حمایت کردند. ضمیر کابلوف، نماینده پوتین در امور افغانستان در وزارت امور خارجه روسیه، توضیح داد که این جنبش ابتدا باید از فهرست مربوطه حذف شود تا هر گونه گفتگو در مورد مشروعیت سیاسی آن در افغانستان انجام شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درباره چرایی بررسی مسکو برای حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه این کشور تصریح کرد: این تصمیم بر اساس درک واقعیت‌های میدانی است، چرا که آنها قدرت واقعی در افغانستان هستند.

بعداً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که باید به نحوی با افغانستان روابط برقرار کرد، در این مورد باید از واقعیت‌ها حرکت کرد. رهبر روسیه توضیح داد که تحت رهبری فعلی، این کشور صراحتا به همکاری با روسیه علاقه‌مند است و بر این اساس، مسکو موضع بیشتری را تدوین خواهد کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پوتین
۱۰:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
فقط تندرو ها و افراطی ها بنیادگرایان طالبان رو به رسمیت میشناسند
آخرین اخبار