ساخت۶ فروند یدک‌کش پرقدرت در هرمزگان

ساخت ۶ فروند یدک کش پر قدرت با به روزترین سیستم‌های رانش و مجهز به سیستم‌های اطفای حریق در هرمزگان آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۶ شناور شامل۲ فروند یدک‌کش ۶ هزار اسب بخار و چهار فروند یدک‌کش چهار هزار و۴۰۰ اسب بخار در یکی از مجتمع‌های شناورسازی استان در دست ساخت است.

حسین عباس‌نژاد افزود: این شناور‌ها دارای به روزترین سیستم‌های رانش، مجهز به سیستم‌های اطفای حریق و مقابله با آلودگی آب دریا هستند.

وی گفت: با الحاق این یدک‌کش‌ها به بندر شهید رجایی، توان اجرای عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها و نفتکش‌ها تا حدمطلوبی افزایش یافته و گامی مهم در راستای نوسازی ناوگان خدماتی این بندر برداشته می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: ساخت این نمونه از شناور‌ها در داخل کشور علاوه بر ایجاد اشتغال جوانان، موجب خوداتکایی و خودباوری ملی بین مهندسان فنی کشور و افزایش توان عملیاتی در حوزه ساخت و تولید شناور‌ها در استان می‌شود.

استان هرمزگان با برخورداری بیش از۶۰ کارگاه و کارخانه شناورسازی مستقر در بنادر و جزایر استان؛ مهم‌ترین کانون تعمیر و ساخت انواع شناور‌های چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی در کشور است.

مجتمع‌های شناورسازی استان علاوه بر درخواست سفارش ساخت از دیگر استان‌های جنوبی، سالانه سفارش‌های متعددی از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را نیز پذیرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار