پدر بلوط ایران گفت: سالانه ۴۰ هزار بذر بلوط در مناطق مختلف لرستان کاشته می‌شود.

مظفر افشار در مراسم پویش مردمی کاشت نهال بلوط در تپه شهدا بروجرد گفت: سالانه ۴۰ هزار بذر بلوط در مناطق مختلف لرستان کاشته می‌شود. 
وی اظهار داشت: زمین بیمار است، با درخت کاری و توسعه فضای سبز می‌شود بیماری زمین را تسکین داد، درخت بلوط ۲ هزار سن دارد در لرستان درخت بلوط تا ۱۵۰۰ سال سن وجود دارد، نهال بلوط سه تا چهار سال آبیاری و مراقبت نیاز دارد، دیگر بعد از آن به صورت طبیعی رشد می‌کند. 
پدر بلوط ایران گفت: با جان و دل باید از پوشش گیاهی درختان بلوط لرستان محافظت کنیم، زاگرس نباید بدون جنگل بلوط بماند، اگر از درختان بلوط محافظت نشود تا ۳۰ سال آینده جنگل بلوط نخواهیم داشت. 
افشار افزود: ۳۵ هکتار از اراضی بام خرم آباد درخت بلوط و پسته کوهی کاشته شده که در هشت سالگی ثمر داده‌اند، مهمترین اصل در کاشت درخت محافظت و نگهداری از آنان است، درختان در چند سالگی ثمر می‌دهند، اگر بعد از چند سال ثمره درخت را مشاهده کردیم آن موقع باید بر خود ببالیم که درخت کاشتیم. 
وی اظهار داشت: به بهانه صلح و دوستی مردم لرستان امروز تعداد ۵۰ اصله نهال بلوط به پویش مردمی کاشت نهال بلوط در بروجرد از طرف مردم خرم‌آباد به مردم بروجرد اهدا شد.

برچسب ها: بلوط ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.