معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، از تولد ۷۶ فرزند در مرکز نفس یزد خبرداد.

میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: طرح نفس طبق تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه ‍‌پزشکی با هدف جلوگیری از سقط جنین سالم اجر می‌شود.

وی افزود: این مراکز با هدف کمک همه جانبه به خانواده‌هایی که به دلایل مختلف درصدد سقط جنین هستند، ایجاد شده است و در همه شهرستان‌های توسط شبکه بهداشت و درمان با کمک‌های مردمی فعالیت دارند.

میرزایی ادامه داد: نفس، مرکزی برای حفظ حیات جنین است که در سه حوزه شناسایی، حمایت و فرهنگ سازی به ارائه خدمات می‌پردازد.

احسانی مدیر مرکز نفس مردمی استان یزد هم تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی مرکز نفس در استان تاکنون بیش از ۳۵۰ مادر باردار مصمم به سقط در قالب این طرح شناسایی شده اند که با مداخلات صورت گرفته تاکنون ۵۰ درصد موفق بوده است.

وی بیان داشت: مرکز نفس با هدف نجات فرزندان سالم از سقط عمدی جنین راه اندازی شده و از ظرفیت‌های تخصصی و توانمندی‌های اجتماعی در ابعاد درمانی تشخیصی و حمایتی فعالیت دارد و تاکنون تولد ۷۶ فرزند حاصل تلاش این مراکز بوده است.

قاسمی کارشناس مسئول مامایی دانشگاه نیز تصریح کرد: سقط خودسرانه با هر روشی مانند مصرف بی رویه دارو و... عوارض جسمی و روحی و روانی برای مادران در بردارد و یا ممکن است مادر دچار افسردگی بعد از سقط و یا مشکلات جسمی یا حتی مرگ مادر شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.