کاهش ۱۲ و نیم درصدی جمعیت مقرری بگیران بیمه بیکاری در اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: جمعیت مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان اصفهان در سال گذشته ۱۲.۵ درصد کمتر از سال ۱۴۰۱ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان اصفهان در سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۵۱ نفر بود در صورتیکه ۱۶ هزار و ۸۵۳ نفر در سال ۱۴۰۱ مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند.

میثم مداحی افزود: افزایش اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری، اقدامات لازم برای هدفمندسازی آموزش مقرری بگیران بیمه بیکاری با توجه به نیاز بازار کار، تشکیل کمیته های استانی به‌منظور بررسی شکایت متقاضیان بیمه بیکاری و ایجاد وحدت رویه در زمینه‌های مرتبط با بیمه بیکاری از مهمترین عوامل کاهش این آمار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کاهش ۱۰ درصدی واحدهای تولیدی مشکل‌دار و حمایت از واحدهای صنعتی از طریق کارگروه‌های ستاد تسهیل و کمیسیون کارگری و برگزاری جلسه‌های استانی از دیگر دلایل کمتر شدن تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و تعدیل نیرو در بنگاه‌های اقتصادی است.

به گفته وی، اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۱ معادل هزار و ۵۱۴ نفر بود که در سال گذشته به چهار هزار و ۹۲ نفر رسید و ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

میثم مداحی، افزایش اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را حاصل اجرایی کردن شیوه‌نامه اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری مصوب سال ۱۴۰۱ و معرفی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به کارفرمایان متقاضی نیرو دانست.

او  گفت: هم اکنون تمام فرایند بیمه بیکاری را از زمان ثبت درخواست تا برقراری مقرری به روش الکترونیکی انجام می شود و متقاضیان از طریق سامانه جامع روابط کار می‌توانند بدون هزینه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند یا به دفاتر پیشخوان و کافی نت برای احراز هویت و ثبت درخواست بیمه بیکاری مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان ادامه داد: این کار به کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها و حضور و مراجعه ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی متقاضیان منجر شده است.

 بیمه بیکاری یکی از حمایت های تامین اجتماعی است؛ این سازمان مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگانی که طبق مقررات بیکار شوند مقرری بیمه بیکاری پرداخت کند، همچنین مقرری به افرادی تعلق می‌گیرد که مشمول قانون کار و تأمین‌ اجتماعی باشند، بدون میل و اراده بیکار شده، آماده به کار باشند و ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری مراتب آن را برای اشتغال به کار اطلاع دهند.

شرایط قطع مقرری بیمه بیکاری به استناد ماده هشت قانون بیمه بیکاری شامل پایان دریافت مقرری، اشتغال مجدد مقرری بگیران، امتناع از شرکت در دوره های آموزش فنی حرفه ای، امتناع بیمه شده از قبول شغل تخصصی یا شغل مشابه که توسط واحدهای کار معرفی می شود و اشتغال پنهان مقرری بگیران بیمه بیکاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.