زنجان؛

کاهش نرخ بیکاری در زنجان

مدير کل تعاون کار ورفاه اجتماعي استان زنجان از کاهش نرخ بیکاری استان زنجان از 8/9 درصد در تابستان امسال به 2/8 درصد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛احمد غریوی مدير کل تعاون کار ورفاه اجتماعي استان زنجان با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران در خصوص طرح نیروی کار کشور در تابستان 95 از کاهش نرخ بیکاری در استان زنجان از سال 93 به بعد خبر داد.
وی تصريح کرد: نرخ بیکاری استان زنجان از 8/9 درصد در تابستان سال جاری به 2/8 درصد کاهش یافته و بعد از استان های مرکزی با 7/6 درصد، همدان با 8 درصد و سمنان با 1/8 درصد در رده چهارم کشوری از نظر کمترین نرخ بیکاری قرار گرفته است.
غريوی با بيان اينکه نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان 94، 4/42 درصد و نرخ بیکاری 6/8 درصد بوده است،عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان سال جاری 1/45 درصد بوده که بیشتر از میانگین کشوری 4/40 درصد بوده رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
مدير کل تعاون کار ورفاه اجتماعي استان زنجان با اشاره به سیاست گذاری صحیح در حوزه اشتغال و همراهی و همگامی مسئولین استانی علی الخصوص اهمیت و توجه و عنایت خاصی که استاندار زنجان به بحث اشتغال و کارگروه تخصصی اشتغال دارد ابراز امیدواری کرد: که شاهد افزایش فرصت های شغلی در استان برای جویندگان کار و کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.
غریوی مسئله اشتغال را مسئله ای ملی و فرا بخشی عنوان و تصریح کرد:که رفع آن نیازمند همکاری تمامی زیربخش های دولت و حتی مردم می باشد و به لحاظ دغدغه ای که در این خصوص احساس می شود نیاز به همکاری بیشتر وجود دارد.


انتهای پیام/ن
برچسب ها: کاهش ، نرخ بیکاری ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.