مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: سهم صادرات بخش تعاون استان تنها در 4 سال گذشته 127 میلیون دلار بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامعلی قادری، شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان شهرضا با بیان اینکه استان اصفهان شرایط ویژه‌ای در زمینه صنعت و اقتصاد دارد، اظهار کرد: این سهم زیاد صنایع موجود در استان اصفهان، مشکلات موجود در این زمینه را نیز متعدد کرده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه روحیه تعاون و کار جمعی در صدر قرار دارد، گفت: علی‌رغم تمام مشکلاتی که در زمینه بیکاری، اشتغال و آب و خشکسالی وجود دارد، اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به صادرات 200 میلیون دلاری بخش تعاون استان در 16 سال گذشته، تصریح کرد: سهم صادرات بخش تعاون استان تنها در 4 سال گذشته 127 میلیون دلار بوده است که 67 درصد کل صادرات استان اصفهان در بخش تعاون در 16 سال گذشته است.

وی ادامه داد: بنا بر دستور استاندار و درخواست‌های ما، مجموعه مشکلات بخش تعاون استان به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارجاع داده می‌شود.

قادری با اشاره به برگزاری 9 جلسه در راستای این مشکلات، عنوان کرد: 19 راهکار اساسی در راستای مشکلات بخش تعاون استان مطرح شد که آن چه مربوط به بخش کشوری است، توسط استاندار به کشور ارجاع داده شد و آن چه مربوط به بخش استانی است به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ‌ شده است.

وی افزود: استاندار بر این نکته تأکید دارند که اگر مشکلی در بحث تعاون وجود دارد، در جلسات مطرح شود تا هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان نرخ بیکاری استان را 2/7 درصد بیشتر از نرخ بیکاری کشور دانست و تصریح کرد: با وجود این مشکلات ما تاکنون 80 هزار و 217 نفر را از طریق مراکز کاریابی به مشاغل مختلف معرفی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم برخی مطالب گفته‌ شده، باید از یک سری از اقدامات دولت تشکر کرد، گفت: در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان نیز همین آمار در اندازه‌های خرد وجود دارد.

قادری با بیان این که همه باید دست در دست هم دهیم تا گره‌های کور بخش تعاون برطرف شود، اظهار کرد: تعاون یک اقدام جمعی و روحیه باهم کار کردن است، متاسفانه ما با وجود این که در برخی مواقع توانایی تجمع و دورهم بودن را دارا هستیم اما توانایی با هم کار کردن را نداریم.

وی افزود: تلاش مجموعه دولت و استاندار در استان در راستای رفع موانع و رشد اقتصادی است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.