فعاليت های اقتصادی در فارس با کاهش نرخ بیکاری همراه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در سومین جلسه كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: در چند سال اخیر نرخ بیكاری در استان كاهش یافته و از 16 و 9 دهم درصد قبل از دولت یازدهم به 12 و 1 دهم درصد در سال گذشته رسیده كه این روند نشان دهنده تاثیر فعالیت های اقتصادی در استان بوده است و نقش اداره ها، سازمان ها و بانک ها نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است.

یداله رحمانی با بیان این كه سال گذشته با بررسی و كنترل های انجام شده 32هزار شغل در سامانه رصد بر اساس راستی آزمایی انجام شده افزود: از این میزان، 61 درصد تایید شده است كه عدد خوبی در جهت اشتغال زایی محسوب می شود و باعث برتری استان فارس بر دیگر استان ها در زمینه ایجاد اشتغال شده است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: همه دستگاه های اجرایی و اقتصادی استان فارس می بایست در راه ایجاد اشتغال و پایداری اشتغال های موجود قدم بردارند و بر این اساس كه مدیریت ارشد استان اولین ملاك ارزیابی مدیران استان را ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری عنوان كرده است.

گفتنی است در این جلسه مدیران كل كمیته امداد امام خمینی(ره) و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گزارشی از برنامه ها و اقدامات خود درراستای برنامه های اقتصادمقاومتی را ارائه دادند.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: کاهش ، نرخ بیکاری ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.