آغاز طرح هرکلاس، یک قفسه کتاب در سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: طرح « هرکلاس، یک قفسه کتاب» در استان آغاز شد.

 

محمدرضا سالاری گفت: اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» دسترسی کودکان و نوجوانان را به کتاب آسان‌تر می‌کند و می‌تواند خلاقیت، اندیشه‌ورزی و قدرت تخیل کودکان و نوجوانان را پرورش دهد.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محلی است که کودکان و نوجوانان می‌توانند در آن به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و هنری بپردازند و یکی از مهم‌ترین ارکان این فعالیت‌ها، کتابخوانی است.

سالاری ادامه داد: کتاب، دریچه‌ای به سوی دنیای جدید و دانایی است و می‌تواند خلاقیت، اندیشه‌ورزی و قدرت تخیل کودکان و نوجوانان را پرورش دهد و آنان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور کند.

وی اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» را تلاشی برای گسترش این فرهنگ در میان کودکان و نوجوانان دانست و افزود: با اجرای این طرح، امیدواریم که دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب را آسان‌تر و آن‌ها را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنیم زیرا معتقدیم که کتابخوانی، کلید موفقیت در زندگی است و می‌تواند به فرزندان ما کمک کند تا مسیر آینده خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و امور اجتماعی کشور آغاز شده و براساس آن هر کلاس درس مجهز به یک کتابخانه با 100 جلد کتاب و دو عنوان بازی و سرگرمی، در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار