استقرار نظام شبکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر در نظام سلامت است

استقرار ساختار کامل نظام شبکه بهداشت و درمان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در نظام سلامت محسوب می‌شود

 ر حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه گفت: شهرستان مرزی میرجاوه به دلیل ظرفیت ویژه‌ای که در مرز وجود دارد و همچنین میزبانی از زوار اربعین حسینی علیه السلام نقش و جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارد.

 
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از شاخص‌های سلامت در این شهرستان از متوسط جهانی بالاتر است در حالی که هیچ شاخصی در آن سوی مرز از متوسط جهانی بالاتر نیست.
 
وی افزود: در شهرستان میرجاوه علاوه بر اینکه خدمات نظام سلامت به اتباع ایرانی ارائه می‌شود، همانند سایر نقاط استان تمام خدمات سلامت به اتباع غیر ایرانی نیز ارائه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در نظام سلامت پیشگیری مقدم بر درمان است گفت: باوجود اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است تنها ۳۰ درصد از منابع سلامت صرف پیشگیری و بهداشت می‌شود.
 
وی با تاکید بر خود مراقبتی گفت: پیشگیری و خود مراقبتی می‌تواند در ایجاد تحول در نظام سلامت کمک کننده باشد.
 
دکتر غزنوی گفت: سلامت یک مقوله کاملا بین بخشی است، بطوریکه تنها ۲۵ درصد از سلامت مربوط به بهداشت و درمان است و بیش از ۷۵ درصد آن مربوط به سایر بخش ها، ادارت و سازمان‌ها است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از شاخص‌های سلامت در سطح جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و می‌توان گفت که ایران در حوزه سلامت در حال توسعه نیست بلکه کاملا توسعه یافته است.
 
 مهندس جمشیدزهی فرماندار شهرستان میرجاوه نیز گفت: در ایام کرونا به دلیل همجواری با کشور پاکستان تلاش نیرو‌های بهداشت درمان جهت مقابله با این بیماری دوچندان شده بود.
 
وی افزود: در سالیان قبل تنها ۵ متخصص در بیمارستان دارالشفا میرجاوه وجود داشت، اما در حال حاضر شاهد هستیم که بیش از ۳۰ متخصص در این بیمارستان در حال ارائه خدمات به مردم شریف میرجاوه هستند.
 
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه نیز گفت: در چند سال اخیر شاهد توسعه سلامت در شهرستان میرجاوه بوده ایم.
 
وی ادامه داد: اقدامات خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت توسعه سلامت بر داشته شده است که گواه آن ارائه خدمات مطلوب و تخصصی سلامت به مردم است.
 
وی افزود: تجهیزات پزشکی که در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه وجود دارد در بسیاری از بیمارستان‌های سطح کشور وجود ندارد.
 
در پایان این مراسم با اهدای لوح از زحمات دکتر احمدی مقدم مدیر پیشین شبکه بهداشت و درمان میرجاوه تقدیر به عمل آمد و حکم انتصاب دکتر کریمی به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه به وی اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.