بازار شکر به آرامش رسید

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت مصوب هر کیلو شکر به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که هم‌اکنون مشکلی در عرضه وجود ندارد.

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر مصوبه جدید وزارت جهاد قیمت مصوب هر کیلو شکر با احتساب ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که در بازار هنوز قیمت ها مشخص نیست و سلیقه ای در عرضه عمل می کنند.

به گفته او، در بازار شکر با نرخ آزاد خرید و فروش می شد که بلاتکلیفی باعث چندنرخی شدن شده است و کارخانه ها هم فروشنده نیستند.

کنگری ادامه داد: در گذشته کالاهای اساسی را از طریق اتحادیه در اختیار صنف  می گذاشتیم که با نرخ مصوب در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می گرفت اما امسال با افزایش قیمت حمل و نقل و دستمزد، نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان صرفه اقتصادی برای ما نداشت که با توزیع بازار را به ثبات برسانیم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: با توزیع شکر همانند قبل توسط اتحادیه، بازار به ثبات رسیده است، در حالیکه خرید و فروش به نرخ آزاد منجر به نوسانات بازار و اعمال جرائم سنگین شده بود.

او با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: گرچه برخی کالاها از ابتدای سال مشمول افزایش ۲۳ درصدی قیمت شدند، اما در توزیع کالاهای اساسی سبد خانوار مشکلی نداریم. به عنوان مثال قیمت هر بسته چای از ۲۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده  است.

کنگری گفت: گرچه عرضه ماکارانی دچار کمبود است، اما قیمت تغییری نداشته است‌.

خبرنگار: آزاده محبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقایان تعزیرات و مجلسی ها چرا افزایش حقوق 20% افزایش شکر _برنج_چای و .... بیش از 32% کجای این عدالت است ؟مجلس منفل و تماشا گر کجاست .... حقوق که بعنوان نماینده می گیرید و ترک فعل مکنید....حلال است... رانت خواری چطور شاسی بلند و .....
آخرین اخبار