مدیرکل سازمان بنادر از افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در کشور خبر داد و گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی از جمله شکر و روغن رشد ۱۲۰ درصدی داشته است.

عادل دریس مدیرکل بندری سازمان بنادر و دریانوردی در  گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه میزان تخلیه کالاهای اساسی  از بنادر کشور رشد بسیار خوبی داشته است گفت: میزان تخلیه  و بارگیری  شکر طی دو ماهه نخست امسال  معادل ۱۷۳ هزار و ۳۶۶ تن بود که شاهد رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی گفت: میزان تخلیه روغن طی فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ معادل ۲۳۰ هزار و ۱۳۷ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۱۳۲ درصدی هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا  استفاده از ظرفیت کامیون و واگن افزایش داشته است گفت:  تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی دو ماهه نخست امسال شامل ۱۶۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون و ۵ هزار و ۵۵۰ واگن بود که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۷ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

وی اظهار کرد:  در حال حاضر  میزان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، معادل ۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۳ تن بود  که در تمامی بخش ها شاهد رشد تخلیه و بارگیری بوده ایم.

مدیرکل بندری سازمان بنادر  با بیان اینکه  بیشترین میزان تخلیه و بارگیری کالا مربوط به  سویا بوده که رشد  ۱۶۱ درصدی داشته‌ ایم گفت: میزان تخلیه و بارگیری  جو رشد ۱۴۰ درصدی، ذرت رشد ۲۸ درصدی،  شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۱۳۲ درصدی داشته است.

دریس  با بیان اینکه  میزان تخلیه گندم طی دو ماهه نخست سال  امسال معادل ۲۶ هزار و ۳۲۵ تن  بوده است گفت:  میزان تخلیه جو نیز معادل ۱۴۷ هزار و ۷۵۸ تن بود که حاکی از رشد ۱۴۰ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی اظهار کرد: میزان تخلیه ذرت در طی دو ماه گذشته  معادل ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۶۶ تن بود که حاکی از رشد ۲۸ درصدی بوده است.

او  با بیان اینکه   میزان تخلیه سویا طی ۶۰ روزه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۷۱۰ تن بود که رشد ۱۶۱ درصدی را داشته است گفت:  میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۱۰ هزار و ۴۳ تن بود.

وی یادآور شد: افزایش و اهمیت تخلیه و بارگیری کالا وکاهش مدت زمان انتظار کالا  برای  تخلیه و بارگیری و استفاده از ظرفیت حمل کالا به صورت یکپارچه از جمله اولویت های سازمان بنادر در جهت تخلیه بارگیری کالا است که در دستور کار خود قرار داده ایم.

خبرنگار : محبوبه کباری 

برچسب ها: بنادر ، دریانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار