منظور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

لایحه برنامه هفتم تا چند روز آینده ابلاغ می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: لایحه برنامه هفتم تا چند روز آینده و بعد از رفع مشکلات در مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ خواهد شد.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در  خصوص  ابلاغ قانون برنامه هفتم  در روزهای پایانی دولت سیزدهم  گفت:  از ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ تا همین روزها دولت  برای ابلاغ قانون برنامه هفتم در حال پیگیری بوده و این موضوع در مجلس، شورای نگهبان و شورای عالی نظارت  بررسی و پیگیری شده که این لایحه دولت به قانون تبدیل شود.

وی افزود: در آستانه یک سالگی  ارائه این لایحه تمامی اختلافات  بین مجلس و دولت ،شورای نگهبان و مجمع تشخیص برطرف شده و تنها  ۵ تا ۶ مورد باقی مانده است.

منظور اظهار کرد:  امیدواریم در مجمع تشخیص  مصلحت  این ۵تا ۶  مورد رفع و قانون برنامه هفتم تا چند روز آینده ابلاغ شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  توضیح داد: برنامه هفتم یک برنامه تحول گرا بوده و رویکردهای تحولی چشم گیری  را در همه حوزه های  مختلف از جمله بخش های دفاعی،امنیتی،  اقتصادی ایجاد می کند.

وی افزود: امیدواریم  این  قانون هرچه سریعتر ابلاغ شود و دولت بسترهای اجرائی را فراهم کند تا یک ماه باقی مانده دولت ابلاغ شود‌.

به دنبال پرداخت ۱۰۰ درصدی به ذی‌نفعان در پروژه های عمرانی هستیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین  در خصوص پرداخت به  ذی نفع نهایی در پروژه های عمرانی گفت: بستر پرداخت به ذی نفع نهایی در طرح های عمرانی عملیاتی شده است البته به دنبال پرداخت ۱۰۰ درصدی هستیم.

وی  با بیان اینکه این پرداخت  به ذینفع نهایی در دو مرحله طراحی شده است گفت:  ابتدا ایجاد حساب اعتباری نزد خزانه برای دستگاه های اجرایی و مرحله دوم تخصیص اعتبارات به صورت پروژه محور بعد از صحت سنجی انجام شود. 

منظور گفت: مرحله دوم توسط خزانه در حال انجام است و دستگاه ها باید آماده سازی های لازم را انجام دهند.

وی  با بیان اینکه از این طریق به جای اینکه پول در حساب دستگاهی انباشته شود به ویژه در بخش عمران مستقیما به ذی نفع نهایی پرداخت شود گفت:  به این ترتیب نظارت پذیری بیشتر می‌شود و جلوی هر انحرافی را در هزینه‌ها می‌گیرد. بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فقط برای مصوبات طرح‌های عمرانی سفر‌های رئیس جمهور اعتبار داده شد و مجموع طرح‌هایی که در سال گذشته به تصویب رسید بالغ بر ۱ هزار پروژه بود.

خبر نگار: محبوبه کباری 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار