نشست هم اندیشی ائمه جمعه و رسانه ملی در استان

در نشست هم اندیشی ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد و صدا و سیمای استان ، ائمه جمعه دیدگاه‌ها و انتظارات خود را از شبکه استانی دنا، مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در استان در این گردهمایی با قدردانی از صدا و سیمای استان در تولید و پخش برنامه‌های معارفی گفت: تولیدات رسانه‌ای شبکه استانی دنا با محوریت مباحث دینی و اخلاقی نشان از بصیرت و علاقمندی مدیران و برنامه سازان این شبکه به گسترش و نشر ارزش‌های دینی است. 


آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه شبکه دنا به لحاظ تولید و پخش برنامه‌های پر محتوای دینی و ارزشی و پرداخت هنرمندانه به مسائل مختلف استان تولیدات فاخر بسیاری داشته است اضافه کرد: این رسانه به دلیل این توانمندی‌ها و ظرفیت سازی‌ها موفق شده است چتر پوشش برنامه‌های خود را تا عمق استان‌های همجوار بگستراند.


امام جمعه یاسوج با بیان اینکه رسانه ملی امروز در کنار روحانیان و مبلغان مذهبی مروج و نشر دهنده ارزش‌های دینی است، گفت: تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی کارکنان و مدیران رسانه استانی در تولید و ترویج معارف اسلامی ستودنی و مایه افتخار است.

 
حجت الاسلام والمسلمین عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان هم در این گردهمایی از تعامل سازنده رسانه ملی در استان با تریبون‌های نماز جمعه قدر دانی کرد و گفت: علاوه بر این، تلاش‌های این رسانه در زمینه‌های مختلف از جمله مطالبه گری، نقد منصفانه، گفتمان سازی انقلاب اسلامی و جذب مشارکت سیاسی مردم قابل تقدیر است.


مدیرکل صداو سیمای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این گردهمایی صمیمانه با اشاره اینکه نقش صدا و سیما در جهاد تبیین از جهات مختلف حائز اهمیت است گفت: صدا و سیما بیش از همه، این وظیفه دارد که اقداماتی را در زمینه شناختِ مفاهیم این رویکرد و القایِ درست آن در جامعه ارائه کند.


امیر رئوف با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی به شدت درحال سیاه نمایی برای نا امید کردن مردم هستند افزود: سازمان صدا و سیما با داشتن قوی‌ترین شبکه ارتباطی تاکنون در جهاد تبیین نقش آفرینی ویژه‌ای داشته و در جنگ شناختی دشمن با تمام توان خود وارد میدان شده است.


وی با اشاره به نقش قرارگاهی صدا و سیما و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این نقش رسانه گفت: اجرای دقیق منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در جهاد تبیین و تولید برنامه‌های فاخر با توجه به نسل نوجوان و جوان و مدیریت صحیح فضای مجازی، در مقابله با افکار دشمنان بسیار موثر است و صدا و سیمای استان آماده هر گونه همکاری در جهت برنامه‌های تبیینی با حضور ائمه جمعه است.


مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز ما با دشمن در یک جنگ ترکیبی قرار داریم که بخشی از آن شناختی است و دشمن در آن با ابزار رسانه و فضای مجازی در حال تولید محتوا برای انحراف اذهان است.


 رئوف گفت: در موضوع تولید و پخش برنامه‌های معارفی شبکه دنا آماده استفاده از ظرفیت فکری و فرهنگی ائمه جمعه برای تبیین این حوزه است.


مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به سایر حوزه‌های مطالبه گری صدا و سیما افزود: تولید برنامه در رسانه با بیان واقعیات و پرهیز از سیاه نمایی، حول بیان مطالبات و نیاز‌های عمومی است.


وی با اشاره به رتبه سوم شبکه دنا در جذب مخاطب و تولید محتوا در بین ۳۲ شبکه استانی اضافه کرد: برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی بی تعارف، گفتن نگین، شهروند خبرنگار، ۳۶۰ درجه، پاسخ و گزارش روزکه ویژه بیان مطالبات شهرستان‌ها است در راستای همین رسالت این شبکه است. 


مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن برخی تولیدات در حوزه‌های معارف، دین، ایثار و شهادت و دیگر موضوعات مورد نیاز مخاطب افزود: منظومه فکری حاکم برصدا و سیما با در نظرگرفتن ملاحظات عمومی به لحاظ موضوعی در پی تولید و پخش برنامه‌هایی است که ضمن جذابیت برای مخاطب اثرگذار و مورد نیاز سنین و قشر‌های مختلف جامعه باشند.


 آقای رئوف ادامه داد: جدول پخش برنامه‌ها در کنداکتور‌های ۲۴ ساعته، براساس موضوعاتی است که در سند تحول سازمان صدا و سیما برعهده مسئولان این سازمان گذاشته شده است.
در پایان این نشست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اهدای لوح سپاس به مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مدیر ساعی در عرصه فرهنگی و مذهبی قدردانی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.