روسیه در حوزه غلات ایران سرمایه‌گذاری می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: یک شرکت حمل و نقل زمینی روسیه‌ای نسبت به سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری برای ایجاد «هاب» ترانزیت، لجستیک و کریدور زمینی غلات در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اعلام آمادگی کرده است.

حسن نوری زاده به دیدار خود با مدیران شرکت روسیه ای در مشهد و نتیجه آن اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف صادرات و ترانزیت سالانه ۲ میلیون تن غلات، جو، گندم و ذرت خوراکی و دامی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خراسان رضوی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح مزبور متعاقب توافق های انجام شده در جریان سفر سال گذشته استاندار خراسان رضوی به کشور روسیه پیرامون توسعه همکاریهای مشترک در نشستی با حضور مدیران شرکت تامین کننده و لجستیک کننده کالای روسی با عنوان "کاستور" فعال در زمینه حمل و نقل کالایی کشور روسیه در مشهد مطرح و توافق شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح مزبور به منظور تامین نیازهای داخل کشور، مشارکت در تامین زنجیره تولید و بهره گیری از ظرفیت خالی کارخانه های استان و کمک به توسعه ترانزیت و حمل و نقل کالای کشور روسیه از مسیر جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از طریق این شرکت حمل و نقل، کالاها با حرکت از مبدا از کشور روسیه با گذشتن از کشورهای ازبکستان، قزاقستان و ترکمنسنان برای مصرف و تامین نیازهای داخلی ایران و ترانزیت به کشورهای منطقه خاورمیانه به منطقه ویژه اقتصادی سرخس حمل خواهد شد.

نوری زاده گفت: مدیران شرکت روسیه ای مزبور اعلام کردند که این اولین بار است که در قالب یک سرمایه گذاری خارجی، فناوری‌های نوین حمل و نقل کشور روسیه به کار گرفته می شود، چراکه آن کشور از روشهای نوین نگهداری از غلات در زمان حمل و نقل آنها بهره می گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی در نشست با شرکت روسیه ای مزبور بر تقویت ناوگان حمل و نقل ریلی کالاهای مورد مبادله از جمهوری اسلامی ایران به سمت روسیه بویژه کالاهای صادراتی کشورمان از جمله سیمان و سبزیجات و صیفی‌جات تاکید کرد و شرکت روسیه ای اعلام کرد که کانتینرهایی در اختیار ایران می گذارد که می توانند دمای مورد نیاز برای میوه‌ها و سبزیجات را در زمان حمل و نقل تامین کنند.

برچسب ها: سرمایه گذاری ، غلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
روسیه می‌تونه اون را ادامه بده تا جنوب برای صادرات .مثلاً انبار اصلی را دورتر از دریا در مناطق خشک بزند و هنگام نیاز برای صادرات به دریا منتقل کند .
آخرین اخبار