امسال در خراسان رضوی خرید ۵ هزار تن محصول کلزا ثبت شد که در مشابه با رقم سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است

خرید چشمگیر محصول کلزا در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: قیمتی که برای هر کیلو گرم کلزا تعیین شده 261 هزار و 480 ریال بوده که مبلغ دریافتی آن به صورت کامل به کشاورزان پرداخت شده است.

حمیدرضا نوری افزود: امسال 9 هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت کلزا مورد استفاده قرار گرفته که از آن دانه روغنی گرفته می شود.

وی افزود: 47 مرکز خرید گندم در سطح استان خراسان رضوی فعال شده که اولویت آن عرضه محصول با کیفیت است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: خریدی که از محصولات گندم داشته ایم به مدت 6 ماه ذخیره استان میباشد که رقم آن 220 هزارتن تخمین زده شده است.

وی با اشاره به تداوم طرح خرید تضمینی گندم تا اواخر تابستان افزود: با پیش بینی خرید تا 320 هزار تن، میزان ذخیره سازی گندم استان به هشت ماه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: پیگیر واریز مطالبات کشاورزان هستیم که تا 29 خرداد امسال 50 درصد مطالبات به حساب آن‌ها واریز شده و واریز مابقی حساب و تضمین خرید در ردستور کار قرار دارد.

نوری اظهار داشت: 22 کارخانه آرد و سیلوی بخش دولتی و خصوصی و 27 مرکز و انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید در خراسان رضوی به کشاورزان خدمات ارائه می‌دهند.
 
انتهای پیام// د.ف 
 

افزایش کشت محصول کلزا به خراسان رضوی

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، غلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.