رییس مرکز جهاد کشاورزی آلماجق شهرستان قوچان از اجرای کشت نشایی چغندر قند در سطح ۱۲ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

کشت نشایی چغندر قند برای نخستین بار در قوچانسهراب بهرامی  در حاشیه بازدید از مزارع کشت نشایی شهرستان قوچان در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت: صرفه جویی در سه مرحله آبیاری و کاهش دوران رشد از 3 ماه به 45 روز از مهمترین ویژگی‌های کشت نشایی چغندر قند است.

وی با بیان اینکه کشت نشایی یکی از راهکار‌های برون رفت از کم آبی است و کشت نشایی چغندر قند برای نخستین بار در سطح 12 هکتار از اراضی این شهرستان کشت شد گفت: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به منابع آبی شهرستان قوچان توسعه کشت نشایی برای صرفه جویی مصرف آب جزو اولویت هاست.

رییس مرکز جهاد کشاورزی آلماجق شهرستان قوچان با اشاره به اینکه کشت نشایی برخی محصولات زراعی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد افزود: با توجه به کمی بارش‌ها و محدودیت منابع آبی تامین آب یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان اجرای طرح کشت نشایی چغندر قند و سایر محصولات است.

بهرامی گفت در سال 96 و 97 بالغ بر 750 هکتار چغندر قند در سطح زراعی این شهرستان زیر کشت رفته است که پیش بینی می‌شود 42 تن در هر هکتار میانگین عملکرد برداشت در این شهرستان باشد.

وی از دیگر مزایای کشت نشایی چغندر قند را یکنواختی سطح سبز محصول، صرفه جویی 50 درصدی در مصرف آب و مبارزه با آفات افزایش تولید و کاهش هزینه‌های عملیات وجین و تنک کردن مزرعه، کوتاه شدن مرحله کاشت تا برداشت، کنترل و کاهش عوامل خسارت زا مانند علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام// ح. خ
 

صرفه جویی 50 درصدی آب در کشت نشایی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.