فرماندار خلیل آباد گفت: جشنواره انگور به منظور ترویج الگوی کشت و همچنین بهینه سازی مصرف آب در خلیل آباد برگزار خواهد شد .

جشنواره انگور در شهرستان خلیل آباد برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  شاکری در نشست هماهنگی جشنواره انگور شهرستان خلیل آباد افزود: تغییر الگوی کشت، تقویت ارزش افزوده محصولات استراتژیک درآمدزا، گسترش فرهنگ کار و تلاش و همچنین صرفه جویی مصرف آب جزو سیاست‌های دولت است.

وی ادامه داد: جشنواره انگور به منظور ترویج الگوی کشت و همچنین بهینه سازی مصرف آب در خلیل آباد برگزار خواهد شد.

فرماندار خلیل آباد با اشاره اینکه امروزه روش‌های سنتی جای خود را به سیستم‌های نوین کشاورزی می‌دهند، گفت : شهرستان خلیل آباد به لحاظ دارا بودن آب و هوای مناسب ، وضعیت مطلوبی در زمینه کشت انگور و برخی مرکبات دارد.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان خلیل آباد در روستا‌ها ساکن هستند و به همین دلیل مشخصاً رفتار‌های سنتی به غیر از فرهنگ، در فعالیت‌های کشاورزی، دامداری نفوذ دارد و همچنان کشت مزارع به صورت سنتی و متاسفانه با بهره وری پایین انجام می‌گیرد.

شاکری ادامه داد: می‌توان با برگزاری جشنواره‌هایی، کشاورزان و دامدارانی که هنوز از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند را به سمت استفاده از روش‌های نوین تشویق و هدایت کرد و باید تلاش کنیم فرهنگ تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین را با رویکرد استانی نهادینه کنیم.

فرماندار خلیل آباد گفت: مسئولیت هر دستگاه در برگزاری هر چه بهتر جشنواره انگور شهرستان خلیل آباد باید مشخص شود و اکثر ادارات و تشکل‌های بخش خصوصی شهرستان باید در این جشنواره مشارکت لازم را داشته باشند.

شاکری افزود: باید به محصول انگور که سابقه شناسنامه‌ای در شهرستان دارد توجه ویژه‌ای داشته باشیم و برگزاری جشنواره انگور می‌تواند در معرفی شهرستان و محصولات آن گام موثری باشد.

انتهای پیام // و. ت
 
 

 

 

جشنواره انگور به منظور ترویج بهینه سازی مصرف آب در خلیل آباد برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.