برای اولین بار در کشور با همت کارشناسان ناظر گیاه پزشکی جهاد کشاورزی طرح پیش رس کردن انگور در شرایط گلخانه در شهرستان خلیل آباد به اجرا درآمد .

اجرای طرح گلخانه‌ای پیش رس کردن انگور برای نخستین بار در خلیل آبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مجید طاهر پور مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت : با این روش محصول انگور رقم پیش رس شهرستان 20 تا 30 روز زودتر وارد بازار مصرف شده و همین امر باعث خواهد شد که محصول نوبرانه خارج از زمان اصلی خود وارد بازار عرضه شود .

وی افزود: با کشت انگور گلخانه ای ، تولید نوبرانه و پیشرس انگور توانستیم ، کمک زیادی به اقتصاد شهرستان و درآمد باغداران کنیم .

طاهر پور ادامه داد:  همه ساله  تگرگ، باران‌های بهاری و توفان  خسارات جبران ناپذیری به باغ‌های انگور وارد می‌کند، اما در کشت گلخانه‌ای این خسارت به حداقل می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت : زودرس نمودن انگور و رساندن محصول نوبرانه به بازار از دیگر اهداف اجرای این طرح است که برای دومین سال با موفقیت انجام شد .

وی  افزود:در سال جاری سطح زیر کشت انگور گلخانه‌ای رقم یاقوتی از 85 متر مربع به  سه هزار متر مربع افزایش یافته است .

طاهر پور ادامه داد : پیش بینی می‌شود امسال از 200 هکتار از سطح باغات انگور پیش رس بیش از 4 هزارتن رقم یاقوتی برداشت شود .

انتهای پیام // و. ت
 



برای نخستین بار در خلیل آباد انجام شد ؛
اجرای طرح گلخانه‌ای پیش رس کردن انگور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.