مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : پیش بینی می شود سطح زیر کشت گندم و جو در استان اردبیل تا پایان عملیات کشت به 400 هزار هکتار برسد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،روحی،   مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان افزود : کاشت غلات از اول مهر ماه آغاز شده است و تاکنون 300 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان به زیر کشت گندم و جو رفته است و پیش بینی می شود که سطح زیر کشت این محصولات به 400 هزار هکتار برسد .
وی گفت : پیش بینی می کنیم امسال بیش از 600 هزار تن گندم در استان برداشت شود و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم یک هزار و 600 تومان خواهد بود که همین امر موجب دلگرمی بهره برداران خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : کلیه تمهیدات لازم برای به زیر کشت بردن این محصولات استراتژیک به موقع اتخاذ شده است به  گونه ای که 3 هزار تن بذر گواهی شده ، ضد عفونی شده و مرغوب گندم و همچنین 2 هزار تن جو در دسترس زارعین قرار گرفته است.
روحی افزود : نهاده های مورد نیاز از قبیل انواع کودهای شیمیایی به موقع در دسترس بهره برداران قرار گرفته است و از هم اکنون تمهیدات لازم برای تهیه سموم برای مبارزه با علف های هرز و همچنین کودهای اوره و فسفاته اندیشیده شده است و از این لحاظ کشاورزان با هیچ مشکلی روبر نخواهند بود .

انتهای پیام/ع

کاشت غلات در اردبیل

برچسب ها: غلات ، اراضی کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.